تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلوگیری از ابتلا به زوال عقل در سالمندان با ورزش کردن

ورزش کردن از فواید بسیار بالایی برخوردار است. ورزش کردن به صورت منظم و متداوم باعث ایجاد آمادگی جسمانی و تقویت اعضای بدن فرد می شود. یکی از مهم ترین فواید ورزش کردن تقویت بدن و سلامتی بیشتر بدن در سنین کهنسالی است. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.

افراد سالمندی که آمادگی جسمانی بالایی داشته باشند از نظر مغزی نیز در شرایط بهتری خواهند بود.

مطالعات نشان داده است افراد سالمندی که کارایی قلبی – ‌عروقی بالاتری دارند از نظر کارایی مغزی و حافظه نیز کارایی بالاتری دارند.

نتایج این یافته‌ها در مجله Cortex منتشر شده است. افراد سالمند معمولا با مشکل به یاد آوردن اطلاعات روبه‌رو هستند و کارایی حافظه آنان کم است. با این حال سالمندانی که پیاده روی انجام می‌دهند و کارایی قلبی – عروقی بالاتری دارند، مغز فعال‌تری دارند. در واقع این افراد در تنفس خود میزان بیش‌تری اکسیژن دریافت می‌کنند.

محققان در بررسی‌های خود دریافتند که کارایی مغزی افراد سالمند تا حدود زیادی با کارایی قلبی – عروقی آن‌ها در ارتباط است.

محققان معتقدند که افراد سالمند باید میزان آمادگی جسمانی خود را بالا نگه دارند تا از ابتلا به بیماری‌هایی هم‌چون آلزایمر جلوگیری کنند..




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلوگیری از ابتلا به زوال عقل در سالمندان با ورزش کردن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..