تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اربا دوشاب ، جشنواره ای برای پاسداشت آیین های گیلان

شنبه، 16 بهمن 1395 ساعت 22:202017-02-04فرهنگي

سومین جشنواره اربا دوشاب یا همان تهیه دوشاب از میوه خرمالوی جنگلی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و با رویکرد حفظ و پاسداشت آیین های گذشته گیلان به همراه نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و نان محلی در روستای مازوپشت شهرستان رضوانشهر در غرب گیلان برگزار شد.

- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رضوانشهر عصر شنبه درحاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره به منظور زنده نگهداشتن آیین ها و بازگشت به فرهنگ غنی کهن گیلانی ها برگزار شده تا علاوه بر احیای فرهنگ بومی و محلی و انتقال آن به نسل جوان امروزی ، موجبات فراهم سازی شرایط لازم برای کسب درآمد روستاییان از طریق برپایی غرفه های صنایع دستی و سوغات و نان محلی را نیز فراهم آورد.

منصور هادی پور افزود: برگزاری اینگونه جشنواره ها توجه بیشتر به انواع گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی، روستایی و سلامت در راستای احیای فرهنگ ها و آیین سنتی و میراث فرهنگی هر سرزمینی را موجب می شود.

وی تصریح کرد : بر اساس باور های کهن مردم مصرف اربا دوشاب برای درمان بیماری فاویسم و زردی بسیار موثر است و به دلیل طبع گرم آن مردم گیلان در زمستان ، به صورت مخلوط با برف یا برنج برشته شده و طبخ برخی از شیرینی ها و نان ها به جای مواد قندی مصرف می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اربا دوشاب ، جشنواره ای برای پاسداشت آیین های گیلان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..