تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 به میزبانی ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمید ضرابی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: المپیاد جهانی کامپیوتر فعالیت خود را از سال 1989 آغاز کرد و هر سال یک کشور میزبان اجرای آن است بر همین اساس، ایران در سال 2012 پیشنهاد، میزبانی این المپیاد را به کمیته بین‌المللی ارائه کرد که در در سال 2013 با آن موافقت شد و  سال 2017 المپیاد جهانی کامپیوتر در ایران برگزار می‌شود که وزارت آموزش‌وپرورش مجری آن است.

رئیس کمیته فنی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 افزود: هم‌اکنون اعضای کمیته المپیاد در تهران هستند و امور اجرایی را بررسی می‌کنند، قرار است این المپیاد در هتل آزادی و هتل برگزار شود و دانش‌آموزان تا 18 سال می‌توانند در آن شرکت ‌کنند.

وی گفت: این مسابقات بزرگترین مسابقات برنام‌ ریزی در سطح جهان ویژه دان‌ آموزان است که در دو روز برگزار می‌شود. دانش‌آموزان در المپیاد کامپیوتر باید سه مسئله الگوریتمی را در مدت زمان 5 ساعته حل ‌کنند و برنامه‌هایی می‌نویسند که توسط سامانه‌های داوری اتوماتیک ارزیابی و نتایج آن بلافاصله اعلام می‌شود.

ضرابی‌زاده با اشاره به اینکه سوالات از میان پیشنهادات کشورهای مختلف توسط کمیته آموزشی ارزیابی و انتخاب می‌شود، درخصوص آمادگی ایران برای برگزاری این مسابقات عنوان کرد: در بخش فنی از یک سال قبل تمهیدات لازم برای آماده سازی مسابقات آغاز شده و از آنجا که 320 شرکت کننده داریم باید تجهیزات و شبکه لازم را فراهم می‌کردیم که اکنون تمام این موارد فراهم است.

*هزینه های برگزاری گران است

به گزارش تسنیم، کراسیمیر مانو رئیس المپیاد جهانی کامپیوتر نیز در این نشست با بیان اینکه مسابقات طی دو روز برگزار می‌شود، عنوان کرد: دانش آموزان در اتاق امتحان حضور پیدا می‌کنند و بدون دسترسی به اینترنت و کتاب مسائل طراحی شده را حل می‌کنند. سال 1989 ، 13 کشور شرکت داشتند و اکنون شمار شرکت کنندگان به 84 کشور رسیده و قرار است سه کشور دیگر نیز به این جریان بپیوندند.

وی درباره هزینه‌های برگزاری این المپیاد گفت: از آنجا که برگزاری المپیاد نیاز به تجهیزات دارد قطعا گران است و کشور میزبان باید هزینه‌ها را تامین کند که میزان آن به 1.5 تا 2 میلیون یورو می‌رسد.

به گزارش تسنیم، محمدعلی آبام رئیس کمیته المپیاد جهانی کمیته 2017 نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته حدود 108 نفر در این المپیاد شرکت کردند، گفت: هر کشور می‌تواند چهار نماینده به المپیاد اعزام کند که نحوه انتخاب آن به خود کشورها بستگی دارد.

وی درباره هزینه‌ها و بودجه برگزاری این المپیاد عنوان کرد: دولت پذیرفته است بودجه برگزاری این المپیاد را تامین کند البته در تلاش هستیم که برای المپیاد اسپانسر بگیریم و آموزش و پرورش تنها مجری برگزاری مسابقات است.

آبام اضافه کرد: جوایز نقدی به برگزیدگان تعلق نمی‌گیرد و افراد که رتبه کسب کنند مدال دریافت می‌کنند و به نفر اول نیز جامی داده خواهد شد. از جمله مزایای برگزیده شدن در این المپیاد معافیت از کنکور سراسری است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 به میزبانی ایران برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..