تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشتباه دردسر آفرین گوگل!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سازمان خدمات سلامت همگانی آمریکا (NHS1) از مدتی قبل به استفاده از خدمات شیلد (Shield) گوگل روی آورده بود. بر اساس ادعای گوگل وبگاه‌هایی که از پروژه‌ی شیلد استفاده کنند، تمام ترافیک آن‌ها بررسی شده و در صورتی که یک حمله سایبری یا بات تشخیص داده شود، به مقابله با آن می‌پردازد.
 
به تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد، برنامه‌ی شیلد ترافیک بالای شبکه‌ی خدمات سلامت همگانی را به اشتباه یک حمله سایبری و اختلال سرویس توزیع شده در نظر گرفته و جلوی دسترسی هزاران کاربر سراسر آمریکا به آن را گرفت. همین موضوع باعث شد جلوی دسترسی تمام کاربران به خدمات گوگل مانند، جستجو و جیمیل گرفته شده و برای آن‌ها فرم تأیید هویت ارسال گردد.
 
رویداد مذکور نگرانی عظیمی را در بین تمام کارمندان سازمان خدمات سلامت همگانی و پزشکانی به صورت دائم از اینترنت استفاده می‌کنند، ایجاد کرده است؛ به همین علت مقامات این سازمان به کارمندان خود توصیه کرده‌اند، از به کارگیری گوگل خودداری کنند.
 
در متن ایمیل ارسال شده به کارمندان آمده است: «شرکت گوگل به علت ترافیک بالای موجود در شبکه‌ی سلامت همگانی دسترسی به آن را مسدود کرده و این کار توسط گروه فناوری اطلاعات ما صورت نگرفته است. ترافیک بالای ما باعث شد گوگل به اشتباه آن را حمله‌ی سایبری تشخیص دهد.»
 
در ادامه‌ی متن ایمیل نوشته شده است: «ما به کارمندان خود توصیه می‌کنیم برای انجام کارهای خود و دور زدن مشکل ایجاد شده از موتور جستجوی دیگری مانند بینگ استفاده کنید.»
 
البته سازمان یاد شده و گوگل اعلام کرده‌اند مشکل یاد شده به آدرس آی.پی آن‌ها بازگشته و در حال بررسی برای یافتن یک راه‌حل مناسب هستند.
 
سخنگوی ان.اچ.اس. دیجیتال (NHS Digital)، گفت: «ما از مشکلی به علت آدرس‌های آی.پی خدمات سلامت همگانی ایجاد شده و سبب می‌گردد کارمندان آن در زمان استفاده از خدمات گوگل با یک فرم تأیید هویت مواجه شوند آگاه هستیم. این موضوع به علت تعداد بسیار بالا کارمندان ما و تلاش هم‌زمان آن‌ها برای دسترسی به گوگل رخ می‌دهد.»
 
مقامات سازمان یاد شده اعلام کردند، این سازمان با داشتن حدود 1.2 میلیون کارمند یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به حساب می‌آید.
 
مقامات گوگل گفتند: «دلایل بسیاری ممکن است؛ برای دیده شدن برگه تأیید هویت از سوی کاربران، به هنگام بهره‌گیری از موتور جست‌وجوی گوگل، در میان باشد. سامانه‌های ما به سادگی تمام جستجوهای انجام شده را بررسی می‌کنند تا انسان بودن آن اطمینان حاصل کرده و جلوی بات‌ها را بگیرد. در نتیجه زمانی که ظرفیت پر شده و کاربران بخواهند جستجویی انجام دهند با صفحه‌ی یاد شده مواجه می‌شوند.»
 

 
منبع:وب سایت سایبربان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشتباه دردسر آفرین گوگل!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..