تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبشار آقبلاغ بلندترین نقطه شهرستان خلخال با طبیعتی متفاوت+تصاویر

تاریخ نشر : شنبه 16 بهمن 1395 مشاهده : 50 سایر اخبار گردشگری RSS

آبشار آقبلاغ در خلخال-کلور واقع شده. آق داغ (سفید کوه) به ارتفاع بیشینه ۳۳۲۲ متر از سطح دریا قرار دارد.

آبشار آقبلاغ

آبشار آقبلاغ در خلخال-کلور واقع شده. آق داغ (سفید کوه) به ارتفاع بیشینه ۳۳۲۲ متر از سطح دریا بلندترین نقطه شهرستان خلخال و مهمترین توده کوهستانی ناحیه مرکزی این شهرستان بشمار میرود.

در دامنه های این رشته کوه چشمه سارهای فراوانی وجود دارد که تامین کننده آب جریانهایی چون میانرودان، گلبند رود، رودخانه زال و... میباشند. مهمترین چشمه این ناحیه که آبدهی قابل توجهی دارند،

 آبشار آقبلاغ بلندترین نقطه شهرستان خلخال با طبیعتی متفاوت

چشمه آقبلاغ است این چشمه در ارتفاع حدود ۲۷۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد . این چشمه بلافاصله پس از خروج، آبشار بسیار زیبا و با دورنمای جالب و دیدنی و سفید رنگ تشکیل میدهد.

وجود گونه های متنوع گیاهی درختی و علفی در پیرامون این آبشار زیبایی آنرا دو چندان می نماید. آب این چشمه که منشاء تشکیل یکی از سر شاخه های اصلی رودخانه زال میباشد از طریق این رود به قزل اوزن تخلیه میشود. این چشمه و آبشار در محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ که مهترین زیستگاه حیات وحش  و یکی از جاذبه هاى طبیعى و گردشگرى دیدنى در استان میباشد قرار دارد.

 آبشار آقبلاغ بلندترین نقطه شهرستان خلخال با طبیعتی متفاوت

سیری در ایران

اخبار مرتبط:

سفری لذت بخش به آبشار زیبا پیران+تصاویر

طبیعت فوق العاده بکر و سرسبزدر آبشار زیبا و دیدنی جوزک+تصاویر

آبشار زیبای گنجنامه +عکس

آبشار زیبای سنگ نو طبیعتی بسیار دیدنی در بهشهر+تصاویر

گشت و گذار در طبیعت زیبا و بکر آبشار راین+تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبشار آقبلاغ بلندترین نقطه شهرستان خلخال با طبیعتی متفاوت+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..