تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبسم هاشمی بازیگر سریال لیسانسه‌ها از زندگی خصوصیش میگوید

تبسم هاشمی بازیگر باسابقه سینما، تلویزیون و تئاتر سال‌ها در تئاتر و تلویزیون حضوری جدی دارد و با توانمندی انواع و اقسام نقش‌های دراماتیک و چندوجهی را بازی کرده است.

تبسم هاشمی، بازیگر

تبسم هاشمی بازیگر باسابقه سینما، تلویزیون و تئاتر سال‌ها در تئاتر و تلویزیون حضوری جدی دارد و با توانمندی انواع و اقسام نقش‌های دراماتیک و چندوجهی را بازی کرده و در ضمن به شایستگی، نقش زنان مختلف ایرانی را ایفا کرده است.
هاشمی در سریال طنز لیسانسه‌ها ـ که این شب‌ها از شبکه سه سیما پخش می‌شود ـ بخوبی شمایل یک مادر تازه به دوران رسیده را بازی می‌کند. خانه آقای کرمی، موش تو پیت حلبی، آسمان من، دلتنگی‌های عاشقانه، مرثیه بلند باران و صدراعظم ازجمله کارهای این بازیگر محسوب می‌شود. با تبسم هاشمی درباره حضور در تلویزیون و نقش‌های طنز و رئال گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

تبسم هاشمی بازیگر سریال لیسانسه‌ها از زندگی خصوصیش میگوید

در سال‌های اخیر نقش مادران مختلف ایرانی را خوب بازی کرده‌اید. اساسا این نوع نقش‌ها برایتان چه جذابیت‌هایی دارد؟

همان طور که گفتید نقش مادران مختلف از طبقات مختلف اجتماعی را زیاد بازی کرده‌ام. در نمایش خانه آقای کرمی نقش عشرت، مادری عامی، سر و زبان‌دار و البته زبر و زرنگ را بازی کردم که مدیر اصلی خانه است و تمام امور خانه را مدیریت می‌کند و حاضر است برای خانواده‌اش هر کاری انجام دهد. در مجموعه آسمان من هم نقش همسر یک مامور امنیت پرواز را بازی کردم که زنی درونگراست و بخوبی مشغله‌ها و درونیات همسرش را ـ که مامور امنیت پرواز است می‌شناسد و مثل یک زن صبور، دلسوز و مقاوم ایرانی از همسرش حمایت می‌کند تا در محیط کارش با دلگرمی کار کند. نقش مادر هم انواع و اقسام زیادی دارد که می‌تواند یک مادر مهربان، غرغرو یا عصبانی و... باشد .برای من تنوع نقشی خیلی مهم است و دوست ندارم نقش مادران را یکسان بازی کنم. راستش از این جور نقش‌ها خوشم می‌آید و ایفای این نوع نقش‌ها را دوست دارم.

ولی در لیسانسه‌ها ساختار طنز موجود در آن ویژگی‌های خاصی به بازی‌ها و ازجمله بازی شما داده است. درست است؟

بله، در لیسانسه‌ها طنز متفاوتی وجود دارد. من نقش مادری مهر طلب را بازی می‌کنم. این مادر تلاش می‌کند با انجام هر کاری مهر فرزندانش را نسبت به خود جلب کرده و تصور می‌کند با کنترل وضعیت خورد و خوراک می‌تواند بهتر محبتش را نشان بدهد و همین نقش را ویژه و خاص می‌کند.
و البته کارهای عجیب و غریبی هم می‌کند؛ مثلا از طریق ارتباط تصویری به وسیله لپ‌تاپ می‌کوشد پسر بزرگش را که در تهران زندگی می‌کند کنترل کند....
در واقع از تمام امکانات برای کنترل فرزندش استفاده می‌کند تا از وضعیتش باخبر باشد.

به چه دلیل در ایفای نقش این مادر که شهرستانی است از لهجه خاصی استفاده نکردید؟

استفاده از لهجه در سال‌های اخیر بسیار چالش‌برانگیز شده و از طرفی احتیاج نبود که این مادر حتما لهجه‌ای هم داشته باشد و اصلا در سریال به شهر محل اقامتشان هم اشاره‌ای نمی‌شود.

بازیگری شغل اصلی‌تان است؟

من سوای کار بازیگری دریک شرکت مهندسی مشاور به عنوان نقشه‌کش کار می‌کنم و رشته تحصیلی‌ام نیز مرمت آثار باستانی است و در ادامه کارگردانی و بازیگری تئاتر خواندم. انتخاب شغل دوم هم به این دلیل است که در سینما و تئاتر ما هیچ امنیت شغلی وجود ندارد که بخواهیم روی درآمدش حساب باز کنیم و بدانیم دائمی است. من با داشتن شغل ثابت بابت تامین معاش خیالم راحت است و مجبور نیستم هر نقشی را برای بازی قبول کنم.

تبسم هاشمی بازیگر سریال لیسانسه‌ها از زندگی خصوصیش میگوید

به عنوان یک بازیگر چقدر در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت دارید؟

اگر شو نباشد به آن علاقه دارم. برخی هنرمندان از منظر تبلیغاتی هم به این قضیه نگاه می‌کنند تا شهرتشان بین عامه مردم بیشتر شود. البته چنین رویکردی هیچ عیب و ایرادی ندارد. من ترجیح می‌دهم این نوع کارها را بدون سر و صدا انجام بدهم و طی سال با چند موسسه در این باره همکاری می‌کنم. کمک به همنوع وظیفه انسانی همه ما و مختص به هنرمندان هم نیست و باید با فرهنگسازی نهادینه شود.

با بازیگران بزرگ زیادی همچون آتیلا پسیانی همبازی بوده‌اید. از کار کردن با کدام یک از بازیگران بیشتر رضایت داشتید؟

هر بازیگری خصلت‌های خاص خود را دارد. از بازیگری مثل عزت‌الله مهرآوران نکات جدیدی را در بازیگری آموختم. آتیلا پسیانی هم حضور موثری داشت. یکی از تاثیرگذارترین بازیگرانی که تا به حال با او کار کرده‌ام علی نصیریان است که در سریال صدراعظم با ایشان همبازی بودم. نوع بازی و شخصیت و متانتشان برای بازیگر نقش مقابل یک فرصت ویژه است که بتواند بازی موثری از خود ارائه کند.

در قاب تلویزیون کمتر شما را به عنوان بازیگر سریال‌های طنز دیده بودیم. این نوع کارها برایتان چه ویژگی‌هایی دارد؟

در تئاتر نقش طنز زیادی بازی کرده‌ام. برای من مهم بود که در تلویزیون تجربه موفقی با کارگردانی در حوزه طنز داشته باشم که این عرصه را درست بشناسد. اغلب دوستان کارگردان، طنز را با هجو و هزل اشتباه می‌گیرند، اما سروش صحت، هم در زمینه نویسندگی طنز موفق بوده و هم سریال‌های طنز خوب و درجه یکی ساخته است و می‌داند چگونه بازیگرش را هدایت کند. از بازی در این سریال خیلی راضی‌ام.

کدام صحنه در لیسانسه‌ها برایتان جذابیت زیادی دارد؟

صحنه‌ای که پسر مشغول حرف زدن با خودش در خانه است و سر و کله پدر و مادرش پیدا و ناگهان غافلگیر می‌شود.

جام جم

اخبار مرتبط :

لاله اسکندری از زندگی جالبش میگوید / آشپزی او مانند مادرش است

بیتا سحر خیز از زندگی خصوصیش میگوید / او سخت تن به مصاحبه می‌دهد

شبنم فرشادجو از زندگی و نامزد آلمانیش میگوید + عکس او با نامزدش

نرگس محمدی از زندگی خصوصیش و بازی در سریال معمای شاه میگوید

ویدا جوان از زندگی خصوصی و بازیش در مجموعه ماه و پلنگ میگوید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبسم هاشمی بازیگر سریال لیسانسه‌ها از زندگی خصوصیش میگوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..