تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرغوب نبودن بنزینهای وارداتی در 3 سال گذشته

ناصر سودانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» درباره لزوم برنامه‌ریزی برای رسیدن به خودکفایی در تولید بنزین و جلوگیری از واردات این کالای استراتژیک بنابر تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد:‌ تولید بنزین با کیفیت می‌تواند در کاهش آلودگی هوا اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل آلودگی هوا در کلانشهرها، مواد متصاعد شده ناشی از  ذرات معلق است؛ این مواد که موجب آلودگی در کلانشهرها می‌شود از کارخانجات داخل کلانشرها نشاءت می‌گیرد و اثرات سوء بر سلامت مردم دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم تصریح کرد: همچنین خودروهایی که به وسیله مواد سوختی به حرکت درمی‌آیند نیز عمدتاً ذرات خطرناکی را در هوا پخش می‌کنند و موجب تولید گازهای خطرناکی همانند سرب و گوگرد می‌شوند.

سودانی اظهار کرد: نهایتاً ما هوای آلوده‌ای را به واسطه خودروهای بنزین‌سوز، کارخانه‌ها و ریزگردها در کلانشهرهای کشور داریم که متاسفانه سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در یک فرآیند پژوهشی عوامل بازدارنده را مورد توجه قرار دهیم و به‌عنوان مثال فقط بنزین استاندارد و با کیفیت مصرف شود یا خودروهای استاندارد تولید شود، می‌توانیم به کاهش آلودگی هوا امیدوار باشیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در دولت اراده‌ای بر استانداردسازی مواد سوختی و محصولات تولیدی وجود داشته باشد می‌توانیم تاثیرگذاری آن را در آلودگی هوا شاهد باشیم.

سودانی افزود: هنوز نمی‌دانیم که آیا بنزینی که از خارج از کشور وارد می‌شود فرآیند نظارت را به طور دقیق طی کرده یا همراه با حب و بغض‌ها بوده است یا اینکه احیاناً گاهی نیاز ما را وادار می‌کند تا به تسلیم شدن در برابر هر ماده وارداتی تن دهیم و این نمی‌تواند پاسخ مناسبی برای رعایت سلامت و امنیت روانی مردم باشد.

وی تاکید کرد: باید در موضوع سوخت و استفاده آن در کشور  از بنزین تولید داخلی که مورد نظارت و استاندارد قرار گرفته است، بهره بگیریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم ادامه داد: نمی‌توان بنزین وارداتی را به طور چشم‌بسته و به دلیل اینکه در خارج از کشور تولید شده است به مصرف رساند و برای خودروها مجوز داد.

سودانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در موضوع بنزین در پاره‌ای مقاطع مشاهده شده که این موضوع مهم بدون رعایت امور زیست محیطی و سلامت مردم به فروش رفته است.

وی یادآور شد: متاسفانه این اتفاق افتاده بود که برخی بنزینهای وارداتی را وارد می‌کردند و حتی بعضاً بنزین‌های تولیدی هم بدون مرغوبیت و رعایت کیفیت استانداردی بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم با بیان اینکه روند عدم توجه به بنزین وارداتی و تولید داخلی طی 10 سال گذشته انجام گرفته است، گفت: این مرغوب نبودن بنزین را در سه سال گذشته به طور ویژه‌تر شاهد بوده‌ایم که البته تذکرات لازم را ارائه کردیم.

سودانی خاطرنشان کرد: بنده حتی در زمینه گازهای CNG نیز گزارشی را منتشر کردم که نشان می‌دهد انتشار این گاز در هوا به ریه‌های مردم آسیب وارد می‌کند.

وی همچنین خواستار تطبیق استانداردهای کشور شد و توصیه کرد که خود سازمان استاندارد هم مورد نظارت قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، رهبر معظم انقلاب امسال در دیدار با کارگزاران نظام متذکر شدند: «افزایش تولید و صادرات نفت، نیاز کشور است اما در کشوری که دارای بزرگترین ذخائر گازی و نفتی جهان است، واردات بنزین نباید انجام شود و مسئولان برای رفع این مشکل باید برنامه‌ریزی و اقدام کنند».

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرغوب نبودن بنزینهای وارداتی در 3 سال گذشته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..