تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی واحدهای علمی کاربردی در کشورهای همجوار/ حذف برخی مراکز دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ محمدحسین امید در چهل و دومین گردهمایی رؤسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه هفت نفر از شهدای آتشنشان از دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده‌اند، اظهار کرد: انشاءالله بتوانیم در بحث آموزشهای مهارتی در حوزه‌های مربوط به مدیریت بحران جدی‌تر وارد شویم و با ارتقا نحوه آموزشها، عملکردها در این زمینه را بهبود ببخشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به جزئیات دومین جلسه شورای مرکزی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این جلسه با حضور وزیر علوم برگزار شد که در آن آئین‌نامه تاسیس مراکز علمی کاربردی در خارج از کشور به تصویب رسید؛ براساس این آئین نامه امکان ایجاد مراکز علمی کاربردی در کشورهای همجوار فراهم می‌شود.

وی افزود: در این جلسه، آئین‌نامه نظارت و ارزیابی دانشگاه نیز به تصویب رسید؛ بنابراین از این پس در چارچوب این آئین‌نامه مسائل نظارتی دانشگاه شکل قانونی پیدا می‌کند و به زودی به واحدهای استانی ابلاغ می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تصویب آئین‌نامه برنامه‌ریزی درسی در جلسه شورای مرکزی این دانشگاه متذکر شد: در این جلسه درباره مراکز وابسته به دانشگاه و مراکزی که به دانشگاه وابسته نیستند نیز تصمیم‌گیری که بر این اساس از شورای مرکزی اجازه گرفته شد تا مراکز وابسته دانشگاه در چارچوب مصالح دانشگاه و براساس شرایط موجود به موسسات دولتی متقاضی، بخش خصوصی یا سایر مراکز واگذار شوند.

امید اظهار داشت: درباره مراکزی که وابسته نیستند و از صلاحیت لازم برخوردار نبوده یا دانشجوی کافی ندارند نیز تصمیماتی اتخاذ شد تا کد رشته محلهایی که کمتر از 10 دانشجو دارند، حذف شوند یا اگر مراکز به گونه‌ای بودند که استانداردهای لازم را نداشتند، پذیرش دانشجو در آن مراکز متوقف یا با مراکز دیگر تجمیع و ساماندهی شوند.

وی با تاکید بر اینکه تمام آئین‌نامه‌های شورای مرکزی در راستای ارتقای کیفیت دانشگاه است، تاکید کرد: با وجود مصوبه شورای گسترش و الزامات قانونی در ارتباط با مسائل کیفی و تعیین تکلیف مراکز، اغلب مراکز علمی و کاربردی فاقد اساسنامه مشخص، چارچوبهای قانونی و شناسنامه مالی و مالیاتی هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر لزوم ساماندهی مراکز این دانشگاه خاطرنشان کرد: با اختیاراتی که از شورای مرکزی دریافت کرده‌ایم و با اخذ مجوزهای لازم از هیئت امنا، کار ساماندهی مراکز را آغاز خواهیم کرد.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در بهمن ماه سال جاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی، ابراز کرد: در گام اول حرکت به سوی ماموریت گرایی در بهمن امسال از بین 12 هزار کد رشته محلی که متقاضی دوره بودند تنها برای حدود 4500  کدرشته محل با چارچوبهای جدید دانشگاه که شایستگی پذیرش دانشجو را داشته‌اند، از سوی دانشگاه مجوز صادر شده است.

این مسئول با بیان اینکه تا پیش از مهر 96 وضعیت مراکز تعیین تکلیف خواهد شد، تاکید کرد: مراکز باید اساسنامه خود را ارائه و تکلیف قانونی خود را مشخص کنند و دارای شناسنامه شوند؛ چرا که از این تاریخ به بعد مجوز ادامه فعالیت به مراکز خارج از این چارچوب قانونی اعطا نخواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تا پایان امسال باید مراکزی که مدت طولانی فعال نبوده و دانشجو نداشته‌اند، از لیست مراکز خارج شوند.

امید تصریح کرد: در گذشته به تعدادی از موسسات آموزش آزاد که صلاحیت برگزاری دوره‌های مقطع‌دار را نداشتند، دوره‌های کاردانی و کارشناسی داده شده که این اقدام اکنون برای دانشگاه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: دانشگاه جامع به هیچ عنوان به غیر از مراکز علمی کاربردی، تولی‌گری هیچ جایی را نمی‌پذیرد بنابراین، این موسسات چنانچه مایل به پذیرش دانشجو ذیل دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند باید تا قبل از پذیرش سال آینده نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود اقدام کنند و تحت عنوان مرکز علمی کاربردی مجوز بگیرند.

امید اضافه کرد: موسسات آموزش آزاد مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت را دارند و تک پودمان نیز می‌توانند برگزار کنند اما امکان برگزاری دوره‌های کاردانی و کارشناسی را ندارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره وضعیت ساماندهی امور مدرسان دانشگاه نیز با بیان اینکه جذب مدرسان در حال انجام است، افزود: در مرحله جدید جذب مدرسان در یک هفته اخیر 10 هزار و 461 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

امید درباره برنامه‌های دانشگاه جامع برای تقویت واحدهای فناور فعال در کنار مراکز علمی کاربردی، گفت: با بانکها مذاکراتی داشتیم که به مراکز مهارتی و دارای توانمندی ایجاد واحد فناور تا سقف 50 میلیون تومان وام بدون بهره یا با بهره بسیار کم با تایید واحدهای استانی و معاونت پژوهشی دانشگاه پرداخت و این تسهیلات تنها برای امور کارآفرینی و پژوهشی استفاده شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی واحدهای علمی کاربردی در کشورهای همجوار/ حذف برخی مراکز دانشگاه علمی کاربردی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..