تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش کشتی گیران آمریکایی به محرومیت حضور در جام جهانی کرمانشاه

ممنوعیت حضور آزادکاران آمریکایی در جام جهانی کشتی 2017 در شهر کرمانشاه در ایران باعث نومیدی آنها شده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز شنبه در گزارشی نوشت: جردن باروز کشتی گیر آمریکایی بعد از عملکرد ناامیدکننده خود در بازی های المپیک ریو، تورنمنت ایران را فرصتی برای احیای اعتبار خود می دانست، اما به نظر می رسد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
ایران روز جمعه با سفر کشتی گیران آمریکایی برای حضور در جام جهانی کشتی آزاد مخالفت کرد. این اقدام در واکنش به فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ممنوعیت صدور روادید برای ایرانیان اتخاذ شده است.
باروز گفت: تمرینات متوقف شده است. حالا باید چه کار کنیم و کجا برویم و در کجا رقابت کنیم؟
دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان گفت: من عاشق ایران و مردم آن هستم و وارد سیاست نمی شوم. قصد اتخاذ موضع سیاسی نداشتم و فقط می خواستم رقابت کنم.
به گفته بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، یک کمیته ویژه، حضور تیم آمریکا را در این تورنمنت بررسی و در نهایت با حضور آنها مخالفت کرد.
جام جهانی کشتی آزاد که یکی از معتبرترین رویدادهای کشتی است، روزهای 28 و 29 بهمن ماه جاری در کرمانشاه شهری در غرب ایران برگزار می شود.
این تصمیم نخستین اقدام ایران در واکنش به فرمان اجرایی ترامپ در ممنوعیت صدور روادید برای هفت کشور است.
قاسمی گفت که سیاست دولت جدید آمریکا، برای ایران چاره ای جز محروم کردن ورزشکاران آمریکایی نگذاشته است.
فدراسیون کشتی آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد که به طور رسمی به آنها اعلام نشده که اجازه حضور در مسابقات را ندارند.
فدراسیون کشتی آمریکا نومیدی شدید خود را برای این «شرایط غیرقابل قبول» اعلام کرد.
«ریچ بندر» مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا گفت: فکر نمی کنیم که سیاست باید نقشی در این زمینه داشته باشد. اما متاسفانه، گاهی نمی توان آن را کنترل کرد.
باروز قهرمان المپیک 2012 از زمان بازی های المپیک ریو که موفق به کسب مدال نشد، هنوز در هیچ رقابت بین المللی شرکت نکرده است.
وی گفت: این تصمیم های اجرایی، همیشه فراتر از دسترس ما هستند. همیشه احساس می کنید که ریاست جمهوری یا قوانین سختگیرانه ممنوعیت ورود مسلمانان، هرگز تاثیری بر شما نمی گذارد. این یکی از معدود مواردی است که چنین چیزی از طرف رئیس جمهوری رخ داده است که نومیدکننده است.
آزادکاران آمریکایی از زمان جام تختی در سال 1998 و بعد از 20 سال غیبت، در ایران به رقابت پرداخته اند. از آن زمان آمریکایی ها 15 بار در رقابت های کشتی به میزبانی ایران شرکت کرده اند. کشتی گیران ایران نیز از دهه 1990 تاکنون 16 بار میزبان آمریکا بوده اند.
«ریس هامفری» کشتی گیر آمریکایی گفت: هیچ وقت در هیچ کشوری به اندازه ایران مورد استقبال قرار نگرفته ایم و حالا حتی نمی توانیم وارد ایران شویم.
جام جهانی کشتی آزاد 2018 در آیوا آمریکا برگزار می شود و انتظار می رود تیم ایران در این جام شرکت کند.
نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی گفت با این که امیدوار بودیم وزارت خارجه ایران تصمیم دیگری بگیرد، به تصمیم فعلی آنها با همه پیچیدگی‌ هایش احترام می ‌گذاریم.، ما به زودی برای جام جهانی کشتی آزاد راه‌ حلی پیدا خواهیم کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش کشتی گیران آمریکایی به محرومیت حضور در جام جهانی کرمانشاه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..