تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عواملی که خطر ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهند

بر اساس داده های بدست آمده از انجمن سرطان آمریکا، تنها در سال ۲۰۱۷ میلادی که تنها یک ماه از آن گذشته، ۱۳٫۰۰۰ مورد سرطان دهانه رحم گزارش شده که تحت درمان قرار گرفته اند.

اگر یکی از مواردی را که در ادامه این نوشته به آن اشاره خواهد شد در مورد شما هم صدق می کند ممکن است خطر ابتلا به این نوع از سرطان را در شما افزایش دهد. با هم این موارد را مرور می کنیم:

ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV دارید

1

ویروس پاپیلومای انسانی یکی از ریسک فاکتورهای ابتلا به سرطان دهانه رحم به شمار می آید و یکی از بیماری های شایع واگیردار به شمار می رود. حدود ۸۰ درصد از افرادی که زندگی جنسی فعالی داشته اند در طول زندگی شان به این ویروس آلوده شده اند.

یکی از متخصصان زنان به نام دکتر «رابرت دبرناردو» در این باره می گوید از این ویروس حدود ۲۰۰ نوع وجود دارد اما تنها برخی از آنها می توانند به سرطان دهانه رحم منتهی شوند.

بدن با نوعی خود درمانی به از بین بردن این نوع از ویروس ها مبادرت می کند اما در برخی از موارد، درمان مفید واقع نشده و منجر به ابتلا به سرطان می شود.

همیشه قرص ضدبارداری مصرف می کنید

2

خوردن قرص ضدبارداری به معنای ابتلا به سرطان دهانه رحم نیست اما افرادی که به طور مداوم و به مدت ۵ سال یا بیشتر این قرص ها را مصرف می کنند، خطر ابتلا به این نوع از سرطان بر اساس تجزیه و تحلیل های ۲۴ آزمایش علمی در آنها افزایش پیدا می کند.

با کنار گذاشتن مصرف این قرص ها احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم نیز کاهش پیدا می کند. پژوهشگران بر این باورند که هورمون هایی چون استروژن و پروژسترون موجود در قرص های ضدبارداری می تواند احتمال دریافت این ویروس را افزایش داده و تغییرات غیرطبیعی را در سلول های این منطقه به وجود می آورد.

سیگار می کشید

00

شاید با دانستن اینکه سیگار کشیدن تنها باعث سرطان ریه نمی شود و می تواند یکی از دلایل ابتلا به سرطان دهانه رحم نیز باشد در صدد ترک آن برآیید.

دکتر «دبرناردو» در این باره می گوید: “اگرچه هنوز به دلیل اصلی تاثیر سیگار بر سرطان دهانه رحم پی نبرده ایم اما مواد سرطان زا می توانند باعث فعال شدن ویروس HPV شود.”

سیگار با دارا بودن مواد شیمیایی سرطان زا به خون وارد و با جریان خون به سایر اندام های بدن انتقال پیدا می کند. در موارد بسیاری دیده شده که زنان سیگاری به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند.

انجمن سرطان آمریکا پیش بینی می کند، زنان سیگاری دو برابر بیشتر از زنان غیرسیگاری به این نوع از سرطان ابتلا پیدا می کنند و علت این امر را تخریب «دی اِن اِی» دهانه رحم با مواد شیمیایی سیگار می دادند. همچنین کاهش مقاومت سیستم ایمنی بدن نیز در انتقال ویروس HPV نقش آفرینی می کند.

سیستم ایمنی بدن تان ضعیف است 

4

هراندازه سیستم ایمنی فرد ضعیف تر باشد، در مقابله با عفونت ها ضعیف تر عمل می کند. به همین دلیل نیز زنانی که به ویروس ایدز مبتلا هستند و یا سیستم ایمنی بدن شان ضعیف است، بیشتر در معرض عفونت ویروس هایی چون HPV و نیز سرطان دهانه رحم قرار می گیرند.

دکتر دبرناردو در این باره می گوید، بدن به سیستم ایمنی خود برای مبارزه با انواع ویروس ها و عفونت ها اعتماد می کند اما زمانی که این سیستم به خوبی عمل نمی کند بدن در معرض خطر، ابتلا و پیشرفت بیماری ها قرار می گیرد.

 رابطه خوبی با میوه ها و سبزیجات ندارید

5

دکتر دبرناردو می گوید: “سبک زندگی رابطه تنگاتنگی با ابتلا به سرطان دهانه رحم دارد.” رژیم های غذایی که دارای آنتی اکسیدان های کافی هستند و از آن دسته می توان به میوه ها و سبزیجات اشاره کرد، می توانند از ورود ویروس هایی چون HPV ممانعت و یا با آن مبارزه کند.

از آنجایی که این نوع سرطان اغلب در میان قشر کم درآمد دیده می شود نظریه ارتباط رژیم غذایی با آن تقویت می شود.

فرزند مادری هستید که هورمون DES را دریافت کرده 

6

برخی از زنان در فواصل سال های ۱۳۱۹ تا ۱۳۵۰ شمسی هورمون هایی چون «دی اتیل استیل بسترول» (DES) را برای جلوگیری از سقط جنین خود استفاده می کردند.

زنانی که مادرشان این نوع از هورمون ها را دریافت کرده بودند، به سرطان دهانه رحم مبتلا شدند. این ابتلا به سرطان در آنها حتی بدون ورود ویروس HPV اتفاق افتاد.

دکتر دبرناردو می گوید بعد از تشخیص اثرات مخرب این هورمون به طور کلی از صنعت دارو کنار گذاشته شد و امروزه هم موارد بسیار نادری از سرطان ها دیده می شوند که تحت تاثیر DES به وجود آمده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عواملی که خطر ابتلای زنان به سرطان دهانه رحم را افزایش می دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..