تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خروج 12.6 میلیارد دلار از کشور برای واردات گندم+ سند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طی سالهای 1380 تا 1394 سالانه به طور میانگین حدود 3 میلیون تن گندم وارد کشور شده است که بیشترین واردات در سال 93 با 7.2 میلیون تن و کمترین در سال 84 به میزان 105 هزار تن بوده است. طی این مدت حدود 12.6 میلیارد دلار ارز برای واردات گندم صرف شده است.

بر اساس این گزارش، سوئیس در این مدت با 16 درصد سهم در تامین گندم وارداتی ایران بیشترین سهم را بین کشورهای مختلف داشته، این در حالی است که سوئیس تولید گندم بالایی ندارد، بلکه گندم دیگر کشورها را به ایران صادر می کرده است. امارات متحده عربی هم جزو همین کشورهاست. البته استرالیا و کانادا که جزو کشورهای بزرگ تولید کننده گندم هستند هم سهم بالایی از صادرات گندم به ایران داشته اند.

به گزارش تسنیم، ضریب خوداتکایی گندم در کشور ما از 58.5 درصد در سال 80 به 104 درصد تا سال 86 افزایش یافته ولی در سال 87 به یکباره این رقم به 52 درصد تنزل یافت. طی سالهای 88 تا 94 نیز این رقم بین 57 تا 93 درصد در نوسان بوده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خروج 12.6 میلیارد دلار از کشور برای واردات گندم+ سند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..