تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیم غذایی مدیترانه ای و پیشگیری از بیش فعالی

به گزارش خبرنگار مهر، تحقیق بر روی ۱۲۰ کودک در اسپانیا نشان می دهد افراد دارای وابستگی پایین به رژیم غذایی مدیترانه ای، هفت برابر بیشتر در معرض ابتلا به اختلال بیش فعالی هستند.

در مجموع، کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی، کمتر میوه، سبزیجات و ماهی چرب می خورند و بیشتر غذاهای فست فودی مصرف می کنند.

اگرچه به گفته محققان کسی نمی داند ایا رژیم غذایی می تواند واقعاً موجب بروز مشکلات رفتاری و توجه مرتب با اختلال بیش فعالی شود یا نه.

ریچارد گالاگار، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یک احتمال این است که کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی، کمتر از گزینه های غذایی سالم پیروی می کنند.»

مطالعات قبلی نشان داده اند اسیدهای چرب اُمگا-۳ می توانند به کاهش علائم اختلال بیش فعالی کمک کند و رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از چربی های سالمی است که از ماهی های چرب نظیر سالمون، خال مخالی و تن بدست می آید.

رژیم غذایی مدیترانه ای معمولا سرشار از میوه و سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، چربی های سالم بدست آمده از روغن زیتون و مغزیجات آجیلی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیم غذایی مدیترانه ای و پیشگیری از بیش فعالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..