تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احیای مجدد کارخانه های فرآوری ناجی نخلستان ها

احیای مجدد کارخانه های فرآوری ناجی نخلستان هاعلی اصغر موسوی دبیر کل انجمن خرما در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از کاهش صادرات خرما به سبب نبود فرآوری مناسب محصول اظهار داشت: سالانه از تولید یک میلیون تن خرما 550 هزار تن آن در داخل مصرف ، 80 تا 100 هزار تن صادر و مابقی تبدیل به ضایعات و خوراک دام می شود.

وی افزود:  در شرایط کنونی110 کارخانه فرآوری و بسته بندی خرما به سبب مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی و ماشین آلات در تعطیلی به سر می برند و این درحالی است که در گذشته 200 میلیارد تومان پول در اختیار صنعت خرما قرار می گرفت.

موسوی ادامه داد: با توجه به میزان مناسب سرمایه در گردش صنعت خرما و افزایش صادرات، قیمت خرمای صادراتی از 30 سنت به یک دلار و 20 سنت افزایش یافت در حالیکه مجددا نرخ خرما در پی کاهش صادرات به 15 الی 20 سنت رسیده است.

گفتنی است که در سال جاری هر کیلو خرما بسته به کیفیت هزار تا دو هزار و 500 از سوی سازمان تعاون روستایی خریداری شد و با قیمت 9 الی 12 هزار تومان به مصرف کنندگان عرضه می شود.

دبیر کل انجمن خرما با بیان اینکه راه اندازی کارخانه فرآوری کمک بزرگی به توقف قطع درختان می نماید، افزود: طی جند سال گذشته علی رغم افزایش قیمت محصولات میوه و تره بار، نرخ خرما نه تنها افزایش نیافته بلکه روند کاهشی در بازار تجربه کرده که درنهایت این امر رهاسازی نخلستان ها از سوی نخلداران را به همراه داشته که راه اندازی مجدد کارخانه های فراوری تنها راهکار جلوگیری از رهاسازی نخلستان ها است.

وی در ادامه افزود: طی سال های اخیر میزان صادرات دام به 180 الی 200 هزار تن رسید که عدم حمایت دولت و تعطیلی کارخانه های فراوری کاهش میزان صادرات را در بر داشته که از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود که ستاد خرما را مجددا تشکیل دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احیای مجدد کارخانه های فرآوری ناجی نخلستان ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..