تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هدف عربستان در یمن چیست؟

به گزارش افکارنیوز،

به نظر می رسد که تلاش عربستان برای نابودی ساحل غربی یمن و سناریوی جدایی جنوب این کشور از شمال آن و طرح ویرانی شمال خنثی شد.

عربستان و همپیمانان آن بدون هیچ طرح جایگزین در صورت شکست طرح اصلی و سیطره بر صنعاء و کل کشور وارد جنگ با یمن شده است.

پلان «ب» عربستان در یمن به نظر می رسد که اکنون دچار شکست شده است: درباره جدایی جنوب یمن از عدن تا باب المندب است و به همین دلیل است که عربستان جنگ ساحل را به عنوان جنگ «جنوبی» به راه انداخته است، به گونه ای که همه فرماندهان و سربازان آن از جنوب یمن هستند.

در این طرح، جدایی جنوب از شمال یمن هدف نیست، بلکه هدف جدایی جنوب برای نابودی شمال است و طبیعی است که شمال یمن به عنوان یک زندان بزرگ تحت محاصره و بدون حاکمیت هوایی و دریایی و بدون هیچ امکاناتی برای تاسیس دولت در آن باقی بماند.

در راستای اجرای این طرح، عربستان همه نهادهای دولتی و قانونی اعم از بانک مرکزی تا پارلمان را به صورت تدریجی به عدن منتقل کرد تا شمال کشور از مشروعیت لازم و حمایت خارجی برخوردار نباشد.

جنوب یمن همواره پادگان شبه دائم سعودی اماراتی است به این معنی که هیچ دولتی در آنجا تاسیس نخواهد شد و هیچ جایگزینی برای صنعاء و جنوبی‌ها وجود ندارد.

آیا چنین سناریویی موفق خواهد بود؟

«محمد عایش» در یاداشتی که پایگاه خبری «النجم الثاقب» آن را منتشر کرده است، نوشت: شاید این طرح به طور موقت و تا حدی موفق باشد و همه آنچه عربستان می‌خواهد اجرا شدنی نباشد، اما مدافعان یمنی در محور غربی و دیگر محورها حضور دارند و به صراحت بر نابودی همپیمانان منطقه ای و بین المللی این کشور تاکید دارند.

نیروهای مبارز مستقر در المخا و باب المندب و دیگر محورها تنها ضامن عدم اجرای طرح های سعودی علیه یمن در شمال و جنوب هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هدف عربستان در یمن چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..