تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سینمای دفاع مقدس جذاب است اما دچار عقب‌گرد شده

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیـوز، دانش اقباشاوی کارگردان سینما، گفت: در این چند روز فیلم‌های بسیاری به نمایش درآمد؛ اما فقط تعداد محدودی از آنها را دوست داشتم، فیلمهایی مانند «ایتالیا ایتالیا»، «نگار» و «فِراری». به نظر این فیلم ها هوای تازه‌ای را در سینما ایران به وجود آورند و از نظر فرم بسیار شجاعانه عمل کرده بودند.

 

وی درباره ادغام بخش نگاه نو در بخش سودای سیمرغ، بیان کرد: این سنت خوب بخش نگاه نو چندین سال گذشته در جشنواره بود، بعد به یکباره برداشته شد و دوباره بعد از چند سال گذاشته شد، وقتی که دوباره به بخش های جشنواره بازگشت ما بسیار خوشحال شدیم؛ چرا که باعث می‌شد تا به فیلم اولی‌ها نگاه ویژه‌ای شود و این برای سینما کشورمان اثر بخش است. در جشنواره‌هایی که در کشورهای دیگر نیز برگزار می‌شود بخش نگاه نو و فیلم اولی‌ها وجود دارد. حذف این بخش به نظر کار درستی نبود، چرا که این امکان را به ما می‌داد که این بچه‌ها را با هم یک کاسه ببنیم. البته این حذف خوبی‌هایی هم دارد، یکی از خوبی‌هایش این است که فرصت می‌دهد تا دیگر اعضای گروه‌ها که فیلم اول را ساخته‌اند مورد قضاوت قرار بگیرند، از این بابت موثر است. کاش اجازه‌ می‌دادند که جشنواره قوام پیدا کند، نه آن که هرسال قوانین جدیدی وضع کنند و سال بعد آن قوانین را نادیده بگیرند.

 

این کارگردان سینما درباره سینما دفاع مقدس گفت: سینمای دفاع مقدس بسیار سینمای جذابی است، چرا که ما یک دفاع مقدس داشته‌ایم که پر از درام و قهرمان است. یکی از معضلات ما در حال حاضر در سینما این است که فیلم هایمان قهرمان ندارد. سینمای دفاع مقدس سینمایی است که می‌تواند سینما پر فروش و پرتماشاگری باشد. من می‌توانم شما را ارجاع بدهم به فیلمهای «سرزمین خورشید»، «سفر به چذابه» و «کودک و اسلحه» که بسیار فیلمهای جذابی بودند؛ متاسفانه نمی‌دانم چرا اینقدر در ساخت فیلمهای دفاع مقدس عقبگرد کرده‌ایم. دفاع مقدس ما پر از قهرمانی، پر از سلحشوری و پر از درام است. جای تأسف است که بگویم سینما دفاع مقدس ما در حال حاضر راکد مانده است.

 

وی در پایان در نوشته‌ای که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرارداد درباره فیلم «فِراری» آورده است: «فیلم سینمایی«فِراری» فیلمی جذاب، باورپذیر، تاثیرگذار و موشکافانه بود که مهارت و استادی در ساختار را به سلوک و درون زلال و عمیق کارگردان یکجا به ما هدیه داد. من دست داوودنژاد را می‌بوسم.»

 

115

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سینمای دفاع مقدس جذاب است اما دچار عقب‌گرد شده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..