تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انبارها و مراکز ذخیره‌سازی کالا در گالیکش شناسنامه‌دار می‌شوند

ساعت: 13:11 منتشر شده در مورخ: 1395/11/15 شناسه خبر: 1026218

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش گفت: طرح جامع شناسه دار کردن انبارها و مراکز ذخیره‌سازی کالا در گالیکش باهدف جلوگیری از قاچاق کالا اجرایی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه حسن رزاقی گفت: در راستای اجرای مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ساماندهی انبارهای دولتی و خصوصی ( جهت پیشگیری از نگهداری کالای قاچاق ) شناسه دار می‌شوند.

وی افزود: بر این اساس کلیه واحدهای ذخیره‌سازی یا نگهداری کالا اعم از انبار، بارانداز، سردخانه، سیلو، مخزن و… که به‌طور مستقل یا وابسته به یک بنگاه صنعتی، معدنی، تجاری و یا صنفی فعالیت می‌کنند موظف هستند تا با مراجعه به سامانه (www.nwms.ir) قسمت دریافت شناسه برای واحد نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا، با تکمیل فرم‌ها و اطلاعات تعیین‌شده در سامانه شناسه واحدهای ذخیره‌سازی یا نگهداری کالای خود را دریافت کنند.

به گفته رزاقی طبق تبصره ۱ این قانون بنگاه‌های یادشده به ازای هر آدرس پستی متفاوت برای واحدهای ارسال یا دریافت بار در زیرمجموعه خود شامل بارانداز، انبار، سردخانه، سیلو، مخزن و… موظف هستند یک شناسه مستقل از این سامانه دریافت کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس تبصره 2 این قانون شناسه یادشده برای همه واحدهای نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا اعم از انبار، سردخانه، سیلو، مخزن و … که در قبال دریافت حق الحفظ از صاحب کالا، خدمات عمومی نگهداری کالا ارائه می‌دهند، شناسه کسب‌وکار محسوب می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گالیکش گفت: بر اساس تبصره 3 این قانون طی مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مراکز یادشده تا پایان سال 95 فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام و شناسه دار کردن مراکز خود اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: از ابتدای سال 96 صدور بارنامه از هر مبدأ به مقصدی که «شناسه واحد نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا» دریافت نکرده باشد ممنوع خواهد بود و کالای مربوطه به‌عنوان کالای قاچاق و غیرمجاز شناخته‌شده و بر اساس ضوابط مترتب بر کالای قاچاق و قانون تعزیرات با صاحب کالا برخورد می‌شود.

رزاقی اظهار داشت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گالیکش با شماره تلفن 35837002 آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در این خصوص است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انبارها و مراکز ذخیره‌سازی کالا در گالیکش شناسنامه‌دار می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..