تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طب سنتی به همه سطوح نظام سلامت آموزش داده می‌شود

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، محمود خدادوست با ابراز "ما وظیفه داریم طب سنتی را به همه سطوح دست‌اندرکار نظام سلامت آموزش دهیم تا آنها بتوانند از این ظرفیت کنار طب رایج استفاده کنند"، اظهار داشت: رسالت متخصصان، دانشکده‌ها و انجمن‌های طب سنتی در این زمینه سنگین است و  امیدوارم متخصصان، دانشکده‌ها و انجمن‌های طب سنتی بیشتر از قبل پا به عرصه گذاشته و پاسخگوی این نیاز باشند.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه اقبال مردم به استفاده از آموزه‌ها و خدمات طب سنتی در سال‌های اخیر افزایش یافته است، گفت: طبیعتاً نظام سلامت بایستی برای این اقبال روزافزون مردم و پاسخگویی به نیاز مردم در حوزه طب سنتی، پاسخ منطقی و مناسبی داشته باشد.

خدادوست با اشاره به تعداد کم متخصصان طب سنتی در کشور، گفت: بخشی از نیازهای مردم در حوزه طب سنتی، توسط متخصصان طب سنتی و یا دستیارانی که در سلامتکده‌‌های آموزشی 17 دانشگاه کشور فعالیت دارند، تأمین می‌‌‌‌‌شود و تعداد کم متخصصان طب سنتی در کشور، پاسخگوی همه نیازهای مردم در این حوزه نیست.

وی در بازدید از دانشکده طب سنتی و سلامتکده دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: مردم برای برطرف کردن این نیاز خود، به سایر پزشکان مراجعه می‌کنند و نیاز است همه پزشکان آموزش ببینند و اطلاعات خود را در حوزه طب سنتی به‌روز کنند تا بتوانند به‌صورت ضابطه‌مند و صحیح، خدمات طب سنتی را به مردم ارائه دهند.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در ادامه تأکید کرد: نیاز است دانشکده‌‌های طب سنتی بیشتر وارد عرصه عمل شوند و با برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بازآموزی، به این نیاز منطقی پزشکان پاسخ دهند تا آنها این قابلیت را پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان یکی از دانشگاه‌های منتخب کشور در بحث ادغام خدمات تأییدشده طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان است، گفت: متخصصان دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آموزه‌‌‌‌‌‌‌های طب سنتی برای حفظ سلامت و تندرستی را به بهورزان آموزش می‌دهند.

مشاور وزیر بهداشت سپس فواید ارائه این آموزش‌ها به بهورزان را برشمرد و افزود: فراگیری طب سنتی توسط بهورزان این حسن را دارد که می‌توانند از ظرفیت و دانش بومی برای سلامت مردم استفاده کنند و به این ترتیب، دست سودجویانی که در عرصه طب سنتی فعالیت دارند، کوتاه می‌شود.

انتهای پیام/*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طب سنتی به همه سطوح نظام سلامت آموزش داده می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..