تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ: احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران وجود دارد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران، گفت: "درباره ایران هیچ گزینه‌ای حذف نشده است."

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید هم هشدار داده است که "اقدامات خصمانه ایران" بی پاسخ نخواهد ماند. اسپایسر به خبرنگاران گفت جزئیات واکنش به ایران بعدا اعلام خواهد شد. پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است که از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت می‌کند.

پیش از این رئیس جمهور آمریکا و مشاور امنیت ملی او گفته‌اند که برای آزمایش موشکی اخیر به ایران "اخطار رسمی" داده‌اند.

امروز بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران هشدارهای آمریکا را رد کرد و گفت آزمایش موشکی ایران با قوانین بین المللی مغایرتی نداشته است. علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین الملل هم گفت: "بدون شک با گذر زمان دولت جدید آمریکا نیز متوجه می شود که رجزخوانی های توخالی را متوقف کند چون اعتبار آقای ترامپ در افکار عمومی از بین خواهد رفت."

به جز دولت آمریکا، در کنگره این کشور هم مواضع سختی علیه ایران اتخاذ شده است. رهبران اکثریت جمهوری‌خواه کنگره گفته‌اند حامی وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم با اعلام موضعی مشابه گفت آمریکا باید از "آرامش بخشیدن به ایران" دست بردارد.

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، به رویترز گفته است که او با رایزنی با کاخ سفید در حال آماده کردن قانونی در ارتباط با مساله هسته‌ای ایران است.

جمهوری‌خواهان، که هم‌اکنون دولت و کنگره آمریکا را در اختیار دارند، منتقد توافق هسته‌ای ایران بوده‌اند. باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین و از حزب دموکرات، این توافق را یکی از دستاوردهای مهم سیاست خارجی خود می‌دانست.

اوباما هم مشابه آنچه آقای ترامپ امروز گفته است بارها گفته بود که در مواجهه با ایران "همه گزینه‌ها را مد نظر قرار می‌دهد"، اما او تاکید داشت که برخورد نظامی تنها می‌تواند به عنوان آخرین گزینه و در صورتی مورد استفاده قرار گیرد که سایر گزینه‌ها به بن‌بست رسیده باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ: احتمال استفاده از گزینه نظامی علیه ایران وجود دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..