تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نینتندو در حال مطالعه برای اضافه کردن پشتیبانی از واقعیت مجازی برای نینتندو سوییچ است

نینتندو در حال مطالعه برای اضافه کردن پشتیبانی از واقعیت مجازی برای نینتندو سوییچ است

آن‌طور که به نظر می‌رسد کنسول خانگی / هیبریدی نینتندو سوییچ قرار است روزی از واقعیت مجازی پشتیبانی کند و نینتندو هم‌اکنون در حال مطالعه در این مورد است. با تک‌شات و جزئیات خبر در ادامه همراه شوید.

 

نینتندو گفته است که اگر بتواند نحوه استفاده از واقعیت مجازی را راحت کند، روزی این قابلیت به کنسول سوییچ اضافه خواهد شد. این کمپانی گفته است که به احتمال زیاد روزی این کنسول تازه‌ معرفی‌شده، از واقعیت مجازی به شکلی که امروز می‌شناسیم یا شکلی جدید، پشتیبانی خواهد کرد. 

 

تاتسومی کیمیشیما، مدیرکل نینتندو، در مصاحبه جدید خودش با وب‌سایت Nikkei گفته است که این کمپانی هم‌اکنون در حال انجام مطالعات بر روی امکان اضافه کردن ویژگی VR به نینتندو سوییچ است. کیمیشیما گفته است:

اگر بتوانیم مشکل مربوط به راحت نبودن بازی با واقعیت مجازی در طول چندین ساعت را حل کنیم، بالاخره روزی واقعیت مجازی را به شکلی که امروزه می‌بینیم یا حتی شکلی جدید، به سوییچ اضافه خواهیم کرد.

 

طبق چیزهایی که دیده‌ایم و شنیده‌ایم، نینتندو آن‌‌طور که باید و شاید، قصد ندارد فعلا روی واقعیت مجازی مانور دهد. رجی فلس-ایمی، مدیر عامل نینتندوی آمریکا، قبلا در جریان برگزاری نمایشگاه E3 2015 در گفت‌و‌گویی کوتاه با سایت پالیگان گفته بود:

ما برای مدت‌زمانی بسیار طولانی، تکنولوژی واقعیت مجازی را مورد آزمایش قرار داده‌ایم و تجربه کار با آن را داریم [اشاره غیر مستقیم به بازی نا موفق Virtual Boy.]

 

فلس-ایمی در ادامه صحبت‌های خود گفته بود که نینتندو معتقد است واقعیت مجازی برای موفق شدن، نیازمند دو عنصر مهم است؛ سرگرم‌کننده و اجتماعی بودن:

بر اساس چیزهایی که تا به امروز دیده‌ام، واقعیت مجازی نه سرگرم‌کننده است و نه یک تکنولوژی اجتماعی است. واقعیت مجازی، صرفا یک تکنولوژی [ساده] است.

 

البته این را باید مجددا گفت که این حرف‌ها مربوط به چیزی حدود ۹ ماه پیش از عرضه هدست‌های واقعیت مجازی است؛ می‌دانیم که هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت در مارس ۲۰۱۶ توسط کمپانی آکیولس وی‌آر (Oculus VR) روانه بازار شد و از آن طرف، اچ‌تی‌سی و ولو هم هدست HTC Vive را در آوریل همین سال عرضه کردند. سونی هم از قافله عقب نماند و با طراحی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر، تبدیل به اولین تولیدکننده کنسول شد که پشتیبانی از واقعیت مجازی را فراهم می‌سازد.

 

در فوریه ۲۰۱۶ اما، نینتندو کمی از موضع‌گیری خود علیه واقعیت مجازی را کاهش داد. در این ماه، کیمیشیما واقعیت مجازی را «یک تکنولوژی جالب» توصیف کرده بود و گفته بود که نینتندو در حال تحقیق بر روی این تکنولوژی است. او در آن زمان گفته بود که نینتندو فعلا هیچ‌گونه قصدی برای پشتیبانی از واقعیت مجازی ندارد.

 

نینتندو در دی‌ماه امسال به طور رسمی از کنسول نینتندو سوییچ رونمایی کرد و مدتی پس از آن، دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا، پتنت‌هایی از این کنسول را منتشر کرد که در آن‌ها، چیزهایی در مورد واقعیت مجازی دیده می‌شد. 

 

به هر حال اگر هم قرار باشد که سوییچ از واقعیت مجازی پشتیبانی کند، می‌توان حدس زد که نحوه پشتیبانی این کنسول تا حد زیادی شبیه به نحوه پشتیبانی گوشی‌های هوشمند از این تکنولوژی خواهد بود. این موضوع چیزی بود که در پتنت‌های مذکور هم به آن‌ها اشاره‌هایی شده بود. نینتندو سوییچ از حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج هم پشتیبانی می‌کند و با توجه به این موضوع، می‌توان گفت که پشتیبانی از واقعیت مجازی برای این کنسول ممکن می‌شود؛ چرا که کنسول می‌تواند به کمک این حسگرها، موقعیت سر کاربر را تشخص دهد و به این طریق، او را وارد واقعیت مجازی کند. کنترلهای جوی-کان نینتندو سوییچ می‌توانند به‌صورت بی‌سیم هم مورد استفاده قرار گیرند و همین موضوع می‌تواند بازی کردن در حالت واقعیت مجازی را بسیار لذت‌بخش و آسان‌تر کند.

 

نینتندو سوییچ اسفند امسال با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نینتندو در حال مطالعه برای اضافه کردن پشتیبانی از واقعیت مجازی برای نینتندو سوییچ است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..