تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان؛ تاکید برگسترش روابط

به گزارش ایرنا به نقل از سایت مجلس ملی جمهوری آذربایجان، اکتای اسداف در این دیدار که روز پنجشنبه انجام شد، ضمن آرزوی توفیق برای جهانگیرزاده به عنوان سفیر جدید کشورمان، ایران و جمهوری آذربایجان را کشورهای دوست و برادر خواند.
رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان با اشاره به مشترکات و پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی مردم 2 کشور آن را مبنای مناسب برای توسعه روابط دو جانبه دانست.
اکتای اسداف سفرهای متقابل رئیسان جمهوری آذربایجان و ایران و مذاکرات انجام شده میان دو کشور را برای توسعه روابط بسیار مهم خواند و گفت، دیدار سه جانبه رئیسان جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه برگزار شده در ماه اوت سال گذشته در باکو نه تنها برای سه کشور بلکه کل منطقه از اهمیت خاص برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد، همراه با روابط سیاسی، همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران بیش از پیش توسعه می یابد و آغاز ساخت کارخانه مشترک داروسازی در باکو نمونه بارز این همکاری است.
به گفته اسداف فعالیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران نیز به توسعه روابط 2 کشور تاثیر مثبت دارد.
وی نقش مهم مجالس جمهوری آذربایجان و ایران در توسعه روابط 2 کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت، فعالیت گروههای دوستی پارلمانی در مجالس 2 کشور و سفرهای متقابل نمایندگان مجلس به تحکیم مناسبات کمک می کند.
جواد جهانگیر زاده نیز در سخنانی با اشاره به این که تلاش های خود را برای تعمیق روابط ایران و جمهوری آذربایجان دریغ نخواهد کرد گفت، جمهوری اسلامی ایران علاقه مند تعمیق روابط با جمهوری آذربایجان در همه حوزه ها است.
وی تقویت بیش از پیش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد و افزود: ما در صدد گسترش هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی هستیم.
سفیر کشورمان همچنین نقش مجالس در توسعه روابط دوجانبه را موثر دانست و اهمیت سفرهای متقابل نمایندگان مجلس ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.
در این دیدار همچنین در باره برخی مسایل مورد علاقه متقابل تبادل نظر شد.
خاورم ** 337*شبس*1613*انتشار: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان؛ تاکید برگسترش روابط»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..