تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأکید بر محافظت و مراقبت از قنات قصبه گناباد

ایجاد ظرفیت گردشگری برای قنات قصبه گناباد زمان‌بر استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا احمدی پور گفت: اولین اقدام بعد از ثبت جهانی قنات قصبه گناباد استفاده از این قنات برای جذب گردشگران می‌باشد لذا باید زیرساخت‌های گردشگری در اطراف قنات ایجاد شود تا قنات قصبه به مقصدی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود که البته ایجاد این ظرفیت زمان‌بر است.
او اظهار کرد: وقتی یک اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی می‌شود باید از این اثر حفاظت و حراست شود و در همین راستا مراقبت از قنات قصبه بر عهده سازمان میراث فرهنگی، نهادهای محلی و مردم گناباد است.
احمدی پور بابیان اینکه انجام هرگونه فعالیت بعد از ثبت یک اثر تاریخی بر اساس ضوابط خاصی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: علاوه بر حفاظت از قنات باید از این بستر به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری استفاده شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور تقویت اقامتگاه‌های بوم گردی را یکی از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی نقش مهمی در تحول صنعت گردشگری کشور دارد چراکه این‌گونه اقامتگاه‌ها با رعایت شرایط زیست‌محیطی، سبب فعال شدن اقتصاد مقاومتی خانواده، محل و اشتغال جوانان می‌شود.
احمدی پور افزود: در این راستا ۷ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان خراسان رضوی تعریف‌شده است و تاکنون ۳ اقامتگاه به بهره‌برداری رسیده است.
انتهای پیام// ح ت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأکید بر محافظت و مراقبت از قنات قصبه گناباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..