تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




می خواهید تیزهوش شوید؟ با این خوراکی ها

مواد غذایی که می ‌خورید، به ویژه موادی که سرشار از آنتی‌ اکسیدان هستند، به شما کمک می‌کنند از بروز زوال عقل پیشگیری کنید و سلامت مغز را بهبود بخشید. طبق تحقیقات، مصرف سبزی ‌ها و میوه‌ های رنگین و اجتناب از مصرف مواد غذایی فرآوری شده به شما کمک می‌کند سالم بمانید.

برخی از این مواد غذایی که بر روی فعالیت مغز تأثیر مثبت می‌گذارند: بلوبری

این میوه سرشار از آنتی ‌اکسیدان است و استرس اکسیداتیو بر روی مغز را کاهش می‌دهد. همچنین بلوبری ظرفیت یادگیری و مهارت‌ های حرکتی را بهبود می‌بخشد.

مرکبات

لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال و گریپ ‌فروت به شما کمک می‌کند مغز خود را سالم نگه‌ دارید. طبق یک تحقیق، افرادی که هر روز این میوه‌ ها را مصرف می‌کنند، با تأخیر دوساله دچار ضعف ذهنی می‌شوند.

مغز میوه‌ ها

بادام درختی سرشار از ویتامین E، چربی‌ و ویتامین‌ ها و مواد معدنی دیگر است. به همین دلیل یک میان وعده عالی محسوب می‌شود که از ضعف ذهنی پیشگیری کرده و به حفظ حافظه کمک می‌کند. گردو نیز یک منبع غذایی قدرتمند برای مغز است، زیرا میزان زیادی چربی اشباع ‌نشده دارد.

ماهی

ماهی سالمون سرشار از امگا ۳ است که به پیشگیری از ضعف ذهنی کمک می‌کند. ماهی ساردین، موتو ماهی و قزل ‌آلای خاکستری نیز منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ خواص ضد التهاب دارد. در نتیجه التهاب بدن را کاهش می‌دهد.

آووکادو

درست است که آووکادو سرشار از چربی است. اما این چربی‌ ها مفید هستند و به عملکرد مغز کمک می‌کنند. این چربی ‌ها به پیشگیری از فشار خون بالا که یکی از عوامل خطرزای آلزایمر است، کمک می‌کنند. همچنین آووکادو منبع خوبی از لوتئین است، نوعی کاروتینوئید که با بهبود عملکرد ذهنی ارتباط دارد.

قهوه

قهوه سرشار از آنتی ‌اکسیدان است. طبق تحقیقات، افرادی که هر روز قهوه می‌ نوشند، کمتر احتمال دارد که به زوال عقل مبتلا شوند.

ماست چکیده

به جای مصرف بستنی، بهتر است ماست چکیده بخورید. ویتامین ‌ها و مواد معدنی موجود در ماست چکیده به شما کمک می‌کند استرس خود را کاهش دهید و پرانرژی شوید. همچنین پروبیوتیک‌ هایی مانند ماست چکیده از بروز ضعف ذهنی و کاهش حافظه ناشی از افزایش سن پیشگیری می‌کنند.

تخم ‌مرغ

زمانی که تخم‌ مرغ می‌خورید، بدن از ویتامین‌ های آن برای پشتیبانی از حافظه و افزایش ارتباط میان سلول ‌های مغز استفاده می‌کند.

غلات کامل

غلات کامل مانند جو دوسر، کلسترول بد را از بین می ‌برند و از تشکیل پلاک در رگ ‌های خونی جلوگیری می‌کنند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «می خواهید تیزهوش شوید؟ با این خوراکی ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..