تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراسم ختم و شب هفتم را در دوران اسارت گرفته بودند/ موصل مخوف ترین اردوگاه برای اسرا بود

ساعت: 13:47 منتشر شده در مورخ: 1395/11/14 شناسه خبر: 1025323

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: به دلیل بی خبری خانواده ام از وضعیت من در عراق،مراسم ختم و شب هفتم را در دوران اسارت گرفته بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; صفرعلی رحمتی متولد 1336، زنجان  است که  از سال 1370 در منطقه شمالغرب مشغول به فعالیت است، وی به عنوان یکی از یادگاران هشت سال دوران دفاع مقدس محسوب می شود که امروز در عرصه ورزش خوش درخشیده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه از دوران جوانی به ورزش علاقه داشتم و درورزش هایی مثل تنیس روی میز ، فوتبال و... شرکت می کردم، گفت:بعد از آمدن به شرکت نیز ورزش رو به طور مستمر ادامه دادم و در کلاس های دارت شرکت کردم در اولین مسابقه دارت بین ادارات که شرکت کردیم متاسفانه بازی را واگذار کردیم بعد از باخت اولین مسابقه تمرینات خود را بیشتر و علاقه دوچندانی به این رشته ورزشی پیدا کردم.

وی با اشاره به افتخارات خود در عرصه ورزش، خاطرنشان کرد: در مسابقات سالانه که از طرف شرکت در سطوح داخلی، پالایش و پخش و وزارت نفت برگزار می شود با همکاران شرکت کردیم و مقام های مختلفی مثل اول، دوم، سوم را کسب کردیم.

 

*دعوت تیم ملی دارت از ورزشکار زنجانی

این ورزشکار زنجانی که در حال حاضر به تیم ملی دعوت شده است، در این زمینه بیان داشت:بنده حدودا سه سال در خارج از شرکت هم به طور حرفه ای رشته دارت را ادامه دادم و تمرینات خودم را بیشتر کردم که امسال در مسابقات دسته یک کشوری دارت شرکت و مقام اول آن مسابقات را کسب کردم که در همان مسابقات نفرات اول و دوم را برای تیم ملی دارت انتخاب کردند.

وی در خصوص حضور خود در جبهه جنگ علیه باطل، گفت: درسال 1362 به جبهه اعزام شدم حدودا دوماه بعد از اعزام در عملیات خیبر سه روز در محاصره قرار گرفتیم و من زخمی شدم صبح زخمی شدم تا عصر همان روز با پای شکسته ماندم که عراقی ها آمدند من اول خودم را به حالت مرگ زدم ولی متوجه شدن و منو بلند کردن یکی از آن عراقی ها به من کمی آب داد و نگذاشت تیر خلاص به من شلیک کنند.

این رزمنده زنجانی ادامه داد: بعد از آن من و تعدادی دیگر از اسیران را با یک کامیون با وضعیت بسیار نامناسب که روی هم انباشته شده بودیم  به یک پایگاه عراقی و بعد از آن به بصره منتقل کردند.

رحمتی با اشاره به اینکه هشت روز ما را در بصره در یک سالن بسیار مخوف نگه داشتند، ادامه داد:در آن هشت شب، هر شب چند نفر از اسرا به دلیل شدت جراحات وعفونت زخم ها شهید می شدند.

 

*دعاهای مخفیانه در اردوگاه موصل

وی با بیان اینکه بعد از هشت روز ما را به موصل انتقال دادند و هفت سال در موصل اسیر بودیم، خاطرنشان کرد: در اردوگاه موصل به صورت مخفیانه دعا و مراسم های عزاداری برگزار می کردیم ، چون زمانی هایی که نگهبانان اردوگاه متوجه مراسم های دعا می شدند به شدت ما را شکنجه و مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

وی با اشاره به اینکه شاید جالب ترین قسمت خاطرات اسارت من همین باشد که تا یک سال اول ما را به صلیب سرخ تحویل نداده بودند و خانواده ام فکر می کردند که من شهید شده ام، گفت:حتی سنگ قبر و اعلامیه من را هم چاپ کرده بودند و مراسم ختم و شب هفت برایم گرفته بودند.

این رزمنده زنجانی بیان داشت: یک سال بعد، نزدیکی های سالگردم نامه از طرف صلیب سرخ به خانواده ام آمده بود که من اسیر شده ام و زنده هستم. سرانجام بعد از هفت سال اسارت در سال 1369 به کشور بازگشتم.

گفتنی است،صفرعلی رحمتی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و همکار منطقه شمالغرب است که به تیم ملی دارت کشور دعوت شده است.//ن

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراسم ختم و شب هفتم را در دوران اسارت گرفته بودند/ موصل مخوف ترین اردوگاه برای اسرا بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..