تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چشم انداز دوساله برای تحول در نحوه ارزشیابی دانش آموزان/ امتحانات پایه دهم نهایی نیست

چشم انداز دوساله برای تحول در نحوه ارزشیابی دانش آموزان/ امتحانات پایه دهم نهایی نیستمهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت امتحانات دانش آموزان پایه دهم گفت: تا زمانی که مصوبه‌ای جدید در شورای عالی نداشته باشیم، مصوبات قبلی در تمامی مقاطع تحصیلی به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: بنابراین ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی و آیین نامه ارزشیابی مقطع متوسطه براساس روال قبل فعالیت کرده و قانون‌ها برقرار است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش پیرامون ارزشیابی شایستگی محور بیان کرد: این نوع ارزشیابی فعلا در حد پیشنهاد بوده و مطرح شدن در صحن شورا در دستور کار قرار دارد.

نوید ادهم اظهار داشت: نظام ارزشیابی در تمام مقاطع براساس مفاد سند تحول بنیادین باید شکل گیرد که در این راستا ضرورت توجه به ارزشیابی شایستگی محور مورد توجه است.


وی افزود : اکنون ارزشیابی ها براساس حافظه محوری شکل گرفته اند و ساحت های شش گانه تربیتی لحاظ نشده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: اجرای این نوع ارزشیابی زمان‌بر بوده و پیش بینی ۲ساله برای عملیاتی شدن آن داریم چرا که ابتدا باید بررسی‌های لازم برای تمامی مقاطع تحصیلی انجام شود.

نوید ادهم با تاکید بر اینکه این تغییر در ارزشیابی تحولی عظیم در نظام آموزشی ایجاد می‌کند، عنوان کرد: ارزشیابی دانش محور بر سلطه کنکور نیز که اکنون مافیایی آن را تشدید می‌کنند، تاثیر بسزایی دارد.


انتهای پیام /



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چشم انداز دوساله برای تحول در نحوه ارزشیابی دانش آموزان/ امتحانات پایه دهم نهایی نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..