تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ تصمیم اوباما را احمقانه خواند

به گزارش افکارنیوز،

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری توافق دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با استرالیا برای پذیرش یک هزار و 250 پناهجو را «توافق احمقانه» خواند و روز شنبه هفته جاری در تماس تلفنی با نخست‌وزیر استرالیا به مجادله در این خصوص پرداخت.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در این خصوص گزارش کرد، ترامپ چهارشنبه غروب هفته گذشته اعلام کرد که احتمالاً از توافق با استرالیا برای پذیرش یک هزار و 250 پناهجو عقب‌نشینی می‌کند و در یک پست توییتری آن را یک توافق احمقانه خواند.

این پیام توییتری ترامپ چهار روز بعد از آن منتشر شده است که ترامپ و «مالکوم ترنبال» نخست‌وزیر استرالیا در حین یک تماس تلفنی در روز شنبه در خصوص وضعیت این توافقنامه درباره پناهجویان تبادل نظر کردند.

دولت استرالیا با دولت باراک اوباما به توافق رسیده‌ بودند که یک هزار و 250 پناهجو را از کمپ‌های ساحلی استرالیا به آمریکا منتقل کنند.

طبق این گزارش، اکثر این پناهجویان، ایرانی هستند اما از کشورهای عراق و سومالی نیز جزء این پناهجویان می‌شوند.

ترامپ جمعه هفته گذشته با امضای یک فرمان اجرایی، شهروندان هفت کشور ایران، عراق، یمن، سوریه، سومالی، سودان و لیبی را به مدت دستکم 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع کرد.

ترنبال از ترامپ خواسته است که به این توافقی که با دولت سابق آمریکا صورت گرفته، احترام بگذارد.

دو نفر از مقامات دولت استرالیا که از تماس تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر استرالیا مطلعند، اعلام کردند که ترامپ در این تماس تلفنی به ترنبال قلدری و درشت‌گویی کرد و به صورت ناگهانی در میان صحبت، گفت‌وگو را خلاصه کرد و تماس تلفنی را خیلی زود به پایان رساند.

ترامپ در این پیام توییتری خود نوشت: «باورتان می‌شود؟ دولت اوباما موافقت کرده است که هزاران مهاجر غیرقانونی را از استرالیا بپذیرد. چرا؟ من این توافق احمقانه را مورد بررسی قرار می‌دهم».

تماس تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر استرالیا بسیار کوتاه و حدود 25 دقیقه بیشتر نبود و ترنبال دستکم دومین رهبران جهانی است که از مراسم تحلیلف ترامپ در 20 ژانویه تاکنون با رئیس‌جمهوری آمریکا دچار تنش شده‌ است.

پیش از ترنبال نیز، «انریکه پنه نیتو» رئیس‌جمهور مکزیک به دنبال نزاع با ترامپ در خصوص پیشنهاد وی درباره ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک با آمریکا، سفر خود به وشانگتن را لغو کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ تصمیم اوباما را احمقانه خواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..