تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چالش های وزیر خارجه آمریکا در دولت ترامپ

به گزارش افکارنیوز، «رکس  تیلرسون» روز گذشته با تأیید مجلس سنا رسما وزیر امور خارجه آمریکا شد و برخی از مقامات آمریکا گفته‌اند که با سیاست‌های در پیش گرفته شده به وسیله کاخ سفید، تیلرسون با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهد بود. برخی از مقامات کنونی و پیشین آمریکا می‌گویند با سیاست‌های ترامپ در راستای مسائلی مانند مهاجرت مسلمانان، مکزیک، کشورهای اروپایی و برخی گروه‌ها در آمریکا، رکس تیلرسون با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد بود. مجلس سنای آمریکا روز گذشته با 56 رأی موافق رکس تیلرسون را به عنوان وزیر امور خارجه تأیید کرد و 43 تن از نمایندگان سنا نیز به وی رأی مخالف دادند. رویترز در گزارش خود نوشت که در طول 12 روز نخست دولت ترامپ، کاخ سفید سیاست‌هایی را اتخاذ کرده است که بسیاری از متخصصان آن را نوعی «آسیب به خود» عنوان کرده‌اند. از سویی روز سه‌شنبه رئیس جمهور مکزیک دیدار خود با ترامپ را لغو کرد و این اقدام به خاطر سیاست ترامپ برای ساختن دیدار در طول مرز مشترک آمریکا و مکزیک است. علاوه بر این ترامپ روز جمعه دستور اجرایی مربوط به ممنوعیت ورود مهاجران 7 کشور مسلمان و نیز پناهجویان به آمریکا را امضا کرده است که این اقدام نه تنها باعث واکنش کشورهای مورد هدف ترامپ شده بلکه برخی از کشورهای متحد آمریکا مانند آلمان و انگلیس نیز به این اقدام واکنش نشان داده‌اند و از سویی مقامات وزارت امور خارجه آمریکا نیز با این تصمیم ترامپ مخالف هستند. حدود 900 تن از مقامات وزارت خارجه طی یادداشتی مخالفت خود با این تصمیم ترامپ را اعلام کرده‌اند و کاخ سفید نیز به آنها هشدار داده که در صورت مخالفت با سیاست ترامپ باید وزارت خارجه را ترک کنند.

این امر به این معنی است که تیلرسون در داخل و خارج از آمریکا با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، در خارج از آمریکا تیلرسون با کشورهای مختلف بر سر این مسئله مشکلاتی را خواهد داشت و در داخل نیز باید با این گروه از مخالفان سیاست ترامپ مواجه شود.

گاردین نیز در گزارشی نوشت که تیلرسون در حالی کار خود در وزارت امور خارجه را آغاز می‌کند که با بحران‌های زیاد حاصل از سیاست کاخ سفید در روزهای آغازین دولت ترامپ، مواجه خواهد بود.

در ادامه گزارش گاردین نوشته شده است: تیلرسون پیش از مواجه با کشورهای معترض به تصمیم ترامپ در پی سیاست ضد مهاجرت ترامپ، نخست باید با گروهی از مخالفان در داخل آمریکا و وزارت خارجه مواجه شود و با آنها اختلافات را حل کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چالش های وزیر خارجه آمریکا در دولت ترامپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..