تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : بارداری هفته به هفته، هفته ششم

دسته ترجمه کودک بان: در این‌جا به تحولاتی که طی این هفته برای‌تان رخ می‌دهد می‌پردازیم.

رشد فرزند:
قلب شروع به پمپاژ خون می‌کند و شبکه عصبی که تبدیل به نخاع خواهد شد بسته می‌شود (به همین دلیل است که مصرف فولیک اسید از ابتدای کار، بسیار مهم است).
جنین شکل C به خود می‌گیرد؛ شکل‌گیری دست و پا آغاز می‌شود؛ و پوست حالت نیمه شفاف دارد. قد جنین در این هفته حدود یک چهارم اینچ (۰٫۶۳ سانتی‌متر) است. نکته جالب آن‌که قلب جنین تا پیش از زایمان ۵۴ میلیون بار خواهد تپید!

رشد شکم:
تولید هورمون‌های بارداری رو به زیاد شدن است که شما را مستعد حالت تهوع و خستگی بیش از می‌کند. فشار خون کمتر از زمانی است که باردار شدید و ممکن است شما را گیج و منگ کند. زیاد شدن ترشح پروژسترون و سایر هورمون‌ها ممکن است شما را دستخوش خستگی، درد، حالت تهوع و بدخلقی کند. البته ممکن است حالات شما چندان هم تغییری نیابد. نیازی به کنار گذاشتن ورزش یا محدود کردن فعالیت‌های جسمی نیست، مگر آن‌که خود شما چنین بخواهید. در واقع، فعال ماندن به بدن شما کمک می‌کند با استرس ناشی از اضافه وزن این روزهای خود بهتر کنار بیایید.

نکات و بایدها و نبایدها:
استقبال از حالت تهوع!
شاید دور از ذهن به نظر برسد، اما محققین بر اساس یافته‌های جدید استدلال می‌کنند حالت تهوع صبحگاهی علامت خیلی مثبتی است. حالت تهوع و استفراغ در دوره بارداری با کم شدن احتمال سقط جنین و بعدها کم شدن ابتلا به سرطان پستان ارتباط مستقیم دارد. لورا رایلی، متخصص جنین‍شناسی در بیمارستان عمومی ماساچوستس در باستن در این باره می‌گوید: «تهوع صبحگاهی نشان می‌دهد هورمون‌های درستی توسط مادر و فرزند ترشح می‌شوند و این که فرزند شما در حال رشد و شکل گیری است». در مطلب جداگانه‌ای به راه‌های تسکین دادن این حالت تهوع خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید :   در دوران بارداری می توان واکسن آنفولانزا زد؟

مواردی که باید در این هفته به آنها بیندیشید
اگر فکر می‌کنید باردار شده‌اید و هنوز از مکمل استفاده نمی‌کنید، وقت را تلف نکنید. لازم نیست تا نخستین معاینه پزشک صبر کنید، چه این روزها دوره بسیار حساسی در رشد فرزند شماست. می‌توانید با مراجعه به داروخانه مکمل فولیک اسید را با دز ۶۰۰ میکروگرم در روز تهیه و مصرف کنید.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : بارداری هفته به هفته، هفته ششم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..