تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خادمی: حقایق IPC را بیان کردم/ دربرابر اجرای پروژ‌ه‌های مخالف منافع ملی ایستادگی می‌کنم

هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراهواز، با اشاره به شکایت وزیر نفت علیه خودش که به دلیل سخنان و اعتراضات نسبت به قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: وزیر نفت از بنده به دلیل اعتراض و انتقاداتی که نسبت به الگوی قراردادهای نفتی (IPC)  داشتم از بنده شکایت کرده و شکایت از دادگاه به مجلس ارجاع داده شده تا در کمیسیون رسیدگی به شکایات جواب نهایی مشخص شود.

وی باشاره به حضور خود در هیئت نظارت بر نمایندگان در مجلس و ارائه توضیحات افزود: قراردادهای جدید نفتی فعلا با پیگیری‌های به عمل آمده 200 اشکال از این قراردادها رفع و اجرای آن‌ها متوقف  شد. به دلیل مشکلات فراوانی که  این مدل از قرادادها داشت مقام معظم رهبری فرمودند باید اشکالات برطرف شود بنده نیز نامه‌ای برای رئیس جمهور نوشتم و رونوشتی از آن را برای مقام معظم رهبری ارسال کردم تا اینکه بالاخره پیگیری‌ها سبب توقف اجرای این مدل از قراردادهای نفتی شد.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت از بنده شکایت کرده که خادمی این موضوع  را خیانت عنوان کرده و به همین منظور به دادگاه شکایت کرد و دادگاه نیز از مجلس طرح سوال نموده  که آیا مسائلی که بنده بیان کردم در حد و اختیارات یک نماینده هست یا خیر.

وی عنوان‌کرد:  هیئت رئیسه باید نسبت به نامه دریافت شده از دادگاه اظهار نظر کنند وچون پیگیر منافع ملی هستم برای من فرقی نمی‌کند و حرف‌هایم را می‌زنم .اکنون نیز پیگیر یک موضوع در مورد وزارت نیرو هستیم. وزارت نیرو قرار بود از طریق  طرح بهشت آباد  آب را از سرشاخه‌های کارون  را برای استان دیگری منتقل کنند در حالی که استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری با مشکل آب مواجه هستند به همین علت با همکاری نمایندگان خوزستان طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو  مبنی بر اینکه چرا این پروژه‌ها قرار است انجام شوند، را نوشتیم که خوشبختانه با اکثریت آرا طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو تایید شد.

خادمی افزود: رسیدگی و اظهار نظر نسبت به قراردادهای جدید نفتی یک موضوع ملی بود که بنده یک تنه وارد شدم اما خوشبختانه در ادامه مسیر تعداد زیادی نماینده نیز که متوجه موضوع شدند؛ همراهی کردند.

وی با بیان اینکه  هیئت رئیسه مجلس نماینده  نمایندگان مردم است و وکیل‌الدوله نیست، گفت: از هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی انتظار دارم که اعتراض را حق نماینده‌ها بداند زیرا اگر اعتراض ما به حق نبود چرا از الگوهای جدید قراردادهای نفتی  200 اشکال را رفع و متوقف شد بنابراین این موضوعات نشان می‌دهد که ما حقیقت را بیان کردیم.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: هر یک از اعتراضات بنده اگر خلاف منافع ملی بوده و سبب ایجاد ضرر و زیان شده باشد حاضرم مسئولیت آن را بپذیرم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه انتظاری از سایر نمایندگان خوزستان جهت حمایت دارید، بیان‌کرد: معمولا از کل نمایندگان مجلس انتظار داریم که شان و حقوق نمایندگان دفاع کنند زیرا اگر امروز از من دفاع نکنند این چنین موضوعی نیز برای خودشان رخ می‌دهد اما همکاران چه دفاعی داشته باشند و یا نداشته باشند من راه خودم را که پیگیری مسائل و مشکلات مردم، حفاظت از منافع ملی و خط رهبری است؛ ادامه می‌دهم.

خادمی افزود: این موضوع نشان داد که در این زمینه تاثیر گذار بودم و یک پروژه‌‌ای که مخالف منافع ملی با جدیت، پشتکا، تدبیر ی‌شود متوقف شد و الگو قراردادهای نفتی نیز متوقف شدند. از نمایندگان انتظار دارم حقایق را بیان و پیگیری کنند حتی اگر دولت‌ها بخواهند برایشان اشکالاتی را بوجود بیاورند زیرا ما به مردم قول دادیم که در مجلس از حق و حقوق‌شان دفاع کنیم.

وی گفت: ما فرزندان انقلاب هستیم و باید همچنان انقلابی رفتار کنیم و خیلی خوشحال هستم که مقام معظم رهبری هم به رئیس جمهور نامه نوشتند و الگو قراردادهای نفت که اشکال دارد و این رفتار مقام معظم رهبری افتخار بزرگی برای بنده است.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده نخستین فردی بودم که با توجه به انتقال آب از سرشاخه‌های کارون در سکوت مسئولان سابق در نطق خودم از این موضوع پرده برداشتم و با افشاگری گفتم که مافیای آب در ایران نیز تشکیل شده  و مانند دشمنان امام حسین (ع) آب را روی مردم خوزستان و شهرهای پایین می‌بندند اما به چند صد کیلومتر آن‌ طرف‌تر منتقل می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خادمی: حقایق IPC را بیان کردم/ دربرابر اجرای پروژ‌ه‌های مخالف منافع ملی ایستادگی می‌کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..