تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پارلمان انگلیس به «آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا» رأی مثبت داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ لندن، اعضای پارلمان انگلیس چهارشنبه شب با ۴۹۸ رأی مثبت- در برابر ۱۱۴ رأی منفی- با اجرایی شدن ماده ۵۰ پیمان لیسبون و آغاز روند قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافقت کردند.

«بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به موافقت پارلمان انگلیس با اجرایی شدن «ماده ۵۰ پیمان لیسبون»-  ناظر بر اجرای روند خروج از اتحادیه اروپا- آن را «رخدادی مهم و سرنوشت ساز» خواند.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس قرار است طرحهای خود برای اجرای برگزیت را در قالب گزارش هیأت دولت و در واکنش به نگرانیهای مخالفان خروج از اتحادیه اروپا روز پنج شنبه بطور رسمی منتشر نماید.

این در حالی است که پیش از مباحثات پارلمانی پیرامون اجرای «ماده ۵۰ پیمان لیسبون»، ترزا می آن دسته از اعضای پارلمان را که قصد داشتند به ماده مذکور رأی منفی دهند، متهم کرد که به اعتماد مردم انگلیس خیانت کرده اند.

گفتنی است که رأی گیری چهارشنبه شب و موافقت پارلمان انگلیس با اجرایی شدن «ماده ۵۰ پیمان لیسبون» بدان معناست که قانون برگزیت نخستین مانع خود را پشت سرگذاشته است و اکنون نخست وزیر این کشور باید این روند قانونی را تا پایان ضرب الاجل تعیین شده در ماه مارس آغاز نماید.

لازم به ذکر است که روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بطور رسمی از زمانی آغاز می شود که دولت این کشور ماده ۵۰ پیمان لیسبون را امضاء کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند دو ساله خروج انگلیس از اروپا آغاز می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پارلمان انگلیس به «آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا» رأی مثبت داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..