تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غیاثی: باید از اول بازی توپ نارنجی استفاده می‌شد

کد خبر: ۴۷۲۸۴۸

۹۳۵  بازدید

رضا غیاثی کارشناس داوری درباره عملکرد داوران بازی امروز ماشین سازی و استقلال تهران صحبت کرد.

سایت نود: رضا غیاثی درباره قضاوت داوران گفت:« ابتدا بايد دو تذكر بدهم و اميدوارم كه در آينده داوران توجه بيشتري کنند. اول اینکه درهواي برفي وزمين برفي بايد از توپ هاي نارنجي رنگ ضد آب استفاده شود تا هم حركت در زمين بهتر انجام شود وهم ديد بهتري براي دنبال كردن توپ وديدن آن فراهم شود، اين امر در نيمه دوم بازي رعايت شد و نیمه اول این اتفاق نیفتاد. بازی از اول بازی از توپ نارنجی استفاده می شد. تذکر دوم است که  در قانون دوم بازي فوتبال هيچ اشاره اي به اجازه استفاده بازيكنان از كلاه نخي ويا پشمي كه كاملاً سر را بپوشاند، نشده است. آنچه بازيكن مي تواند از آن استفاده كند محافظ سربراي بازيكنان وكلاه براي دروازه بانها است. متاسفانه از ابتداي بازي پيام صادقيان از يك كلاه پشمي كه كل سرش را پوشانده بود استفاده كرد كه خلاف قانون است همچنين درنيمه اول رحمتي در وازه بان استقلال ازيك پوشاننده گردن (شال گردن )غير همرنگ با پيراهنش استفاده مي كرد كه داور بدرستي درشروع نيمه دوم اجازه نداد از آن استفاده كند.»

غیاثی ادامه داد:«زمين بازي در سراسر مسابقه پوشيده از برف بود اما به تشخيص قانوني داور چون مانع حركت وكندي  توپ روي زمين نبود، بازي ادامه يافت. اين تشخيص كه در چنين شرايطي بازي بشود يا نه حق قانوني داور است. زاهدي فر به دليل سر خوردن بازيكنان روي برف وبرخوردشان با يكديگر بيشتر ازبازيهاي ديگر اعلام خطا مي كرد و خيلي كم در حد يكبار از آوانتاژ استفاده كرد كه اين به خاطر حفظ سلامت بازيكنان بود. دراين شرايط بحراني كه در زمين به دليل بارش برف حاكم بود زاهدی فر با اعلام خطاهاي پي درپي ودادن اخطار به بازيكناني كه با اعتراض سعي داشتند بازي را از دست او در آورند بخوبي بازي را اداره كرد ونشان داد كه داور توانایی است.

غیاثی در پایان گفت:« در دقيقه ٧٧بازي گل دوم تيم استقلال به ثمر رسيد. به اعتقاد يكي از كارشناسان امروزي داوري فوتبال كه در گذشته نه چندان دور از بهترين كمك داوران بين المللي ما بوده است، گل دروضعيت آفسايد به ثمر رسيده است، اما به نظر من این گل کاملا درست بود. در هر حال عليرغم وضعيت برفي محوطه جريمه ها خوشبختانه حادثه شك برانگيزي كه داور را وادار به پنالتي گرفتن كند رخ نداد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غیاثی: باید از اول بازی توپ نارنجی استفاده می‌شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..