تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معتمدآریا: بازیگر باید کارگردان را خالق مطلق اثر بداند

معتمدآریا: بازیگر باید کارگردان را خالق مطلق اثر بداند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سینمایی «آباجان» در سومین سانس در برج میلاد روی پرده رفت و بعد از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی آن با اجرای محمود گبرلو و حضور علیمردانی در مقام کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده، کامیاب امین عشایری طراح صحنه و لباس، محمود خرسند صدابردار و فاطمه معتمد آريا، شبنم مقدمى، سعيد آقاخانى، حميدرضا آذرنگ، محمدرضا غفاري، مليسا ذاكرى، بازيگران فيلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست معتمدآریا با یادی از حادثه پلاسکو، سیل سیستان و سقوط بهمن بر کولبرها، در سخنانی گفت: «در کنار اتفاق‌های ناخوشانیدی که این روزها در گوشه و کنار رخ می‌دهد و خبرآن می‌رسد، جشن سینمایی نیز در حال برگزاری است و خود این اتفاقی اثباتی بر این موضوع است که غم‌ها و شادی‌ها همگی در کنار هم قرار دارند. هرچند که امیدوار هستیم بعد از این شادی‌هایمان بیشتر از غم‌هایمان باشد.»

یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، گویشی بود که معتمدآریا براساس آن در فیلم صحبت می‌کرد. او در مورد صحبت کردن با گویش آذری گفت: «من به زبان آذري تسلط داشتم، اما موضوع از این قرار بود که در این فیلم باید گویش آذری را با لهجه زنجانی تمریم می‌کردم. در فيلم شاهد تركيب زبان فارسي و آذري هستيم، اين موضوع به اين دليل است كه افراد در زنجان با تركيب تركي و فارسي حرف مي‌زنند.»

از دیگر موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، این بود که معتمدآریا به عنوان یک بازیگر باسابقه چقدر خود را به کارگردان می‌سپارد و او در پاسخ گفت: «بازيگر بايد كارگردانش را بپذيرد و او را خالق مطلق اثر بداند.»

آذرنگ بعد از که مانند معتمدآریا از حادثه پلاسکو یادی کرد در مورد حضور پرتعداد بازیگران تئاتری در سینما گفت: «تئاتر در حال حقنه كردن خودش به سينما است. اگرچه در ايران دير اتفاق افتاد، اما هر چه قدر جلوي تئاتر را بگيرند، تئاتر كار خودش را مي‌كند.»

علیمردانی در مورد انتخاب بازیگران چگونگی شکل‌گیری این پروژه گفت: «اين فيلم را با تمام وجود و در شهر زنجان توليد كرديم. زمان طولانى براي انتخاب لوكيشن‌ها گذاشتيم كه بتوانيم دهه شصت را كم راكورد فيلمبرداري كنيم. كار كردن با اين گروه براي من افتخار بزرگي بود. جنس فيلم‌هاي من به بازيگر خوب متكى است و سعي‌ام اين است كه بازيگران حرفه‌اي را انتخاب كنم. به نوعي اين فيلم براي من اداي دين است. من در زنجان زندگي كرده‌ام و مدرسه‌اي كه در فيلم منفجر مي‌شود،  مدرسه بچگي من است كه بسياري از همكلاسي‌هايم در آن اتفاق شهيد شدند.»

او همچنین درباره اینکه موضوع فیلمش در دهه 60 می‌گذرد، اما هیچ رویکرد جناحی ندارد، چنین توضیح داد: «در جریان نوشتن فیلمنامه این کار ذره‌اي قلمم به هیچ سمت و سویی نچرخيد. اين فيلم هيچ‌گونه حذفي نداشت و همه تلاشم ساخت واقعيت‌ها بود.

شبنم مقدمی هم در سخنانی تاکید کرد بازی او در این کار با حضورش در فیلم «نفس» ساخته نرگس آبیار کاملا متفاوت بوده است.

طراح صحنه فیلم نیز تاکید کرد برای آنکه دهه 60 را در این کا طراحی کند از خاطرات و فضای کودکی‌اش بهره برده است.

58243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معتمدآریا: بازیگر باید کارگردان را خالق مطلق اثر بداند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..