تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : قدرت باروری مردان، چاق یا لاغر؟

داشتن اضافه وزن زیاد، می‌تواند بر باروری مردان تاثیر بسیاری داشته باشد. هم‌چنین کمبود وزن نیز بر کم شدن باروری مردان تاثیرگذار است. بنابراین اگر قصد دارید سال آینده یا چند سال آینده بچه‌دار شوید، خوردن غذای سالم و ورزش منظم می‌تواند باروری شما را تقویت نماید.

اضافه وزن

داشتن اضافه وزن در باروری مردان موثر است. بنابراین اگر اضافه وزن دارید و قصد دارید در سال‌های آتی بچه‌دار شوید باید از همین الان برای کم شدن وزن خود اقدام کنید. غذای سالم بخورید و برنامه ورزشی داشته باشید تا احتمال باردار شدن همسر و داشتن یک بچه سالم را زیاد شدن دهید. اضافه وزن و چاق بودن می‌تواند در باروری خانم‌ها نیز تاثیر منفی داشته باشد و باردار شدن آن‌ها را به تاخیر بی‌اندازد. هم‌چنین، چاقی در بارداری و زایمان نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

چه‌طور بفهمم اضافه وزن دارم؟

روش رایج اطلاع از میزان اضافه وزن یا چاقی، محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI است. این شاخص، نسبت وزن به قد را در واحد کیلوگرم و متر اندازه‌گیری می‌کند. شاخص توده بدنی مناسب میان ۱۸٫۵ تا ۲۴٫۹ است. اگر شاخص توده بدنی شخص بین ۲۵ تا ۲۹٫۹ باشد یعنی او اضافه وزن دارد و اگر این شاخص بیش از از ۳۰ باشد به‌معنای چاقی است.

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

با داشتن برنامه غذایی سالم و انجام ورزش مداوم، می‌توانید به وزن مناسب برسید و همچنین بدن سالمی داشته باشید.

حقایقی درباره مردان، وزن و باروری

کیفیت اسپرم در مردان چاق بسیار پایین‌تر از کیفیت اسپرم در مردان سالم و با وزن مناسب است. چاق بودن و اضافه وزن داشتن باعث تغییرات هورمونی می‌شود و این امر به کم شدن باروری می‌انجامد و میل جنسی مردان را کم شدن می‌دهد. مردانی که اضافه وزن شدید دارند در مسئله نعوذ نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستند. این عوامل، شانس بچه‌دار شدن را در مردان چاق یا مردانی که اضافه وزن دارند کم شدن می‌دهد.

حتما بخوانید :   زیباجو : کیست پستان، تخلیه کامل؟

کمبود وزن داشتن

کمبود وزن نیز کیفیت اسپرم را در مردان کم شدن می‌دهد و بنابراین میزان باروری نیز در این افراد کم می‌شود. شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸٫۵ کم‌وزنی تلقی می‌شود.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : قدرت باروری مردان، چاق یا لاغر؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..