تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : با «انار پلو» فشار خون را درمان کنید

وب سایت آشپزباشی: انار پلو همانطور که از اسمش پیداست یک غذای بسیار ساده است. در ادامه تعدادی از ویژگی های انار پلو از نظر سلامتی را که موجب میشود این غذای ساده بسیار پرخاصیت باشد را برایتان بررسی خواهیم کرد.

انار مانع تصلب شرایین و بیماری قلبی، کم شدن کلسترول بد (LDL)، باعث کم شدن فشارخون بالا و چربی بوده، خون را تصفیه و تقویت‌کننده قلب و کلیه و اشتهاآور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود. انار در دفع اوره و کلسترول، دفع سموم و تعادل مایعات بدن به خصوص خون نقش مهمی دارد. سینه‌ مرغ حاوی پروتئین بیش از و چربی کمتری است بنابراین مصرف آن برای افرادی که می‌خواهند کالری کمتری در طول روز دریافت کنند و کسانی که چربی خون بالایی دارند و ورزشکاران، بسیار مناسب‌ است.

گشنیز مسکن و آرام کننده، برطرف کننده مسمومیت های حاصل از مواد پروتیینی، درمان کننده سرفه و تنگی نفس، برطرف کننده ترشی معده، برطرف کننده تشنگی، از بین برنده حالت تهوع، تقویت کننده و تمیز کننده طحال، برطرف کننده بوی بد دهان و نفس بدبو، برطرف کننده دل درد، کم شدن دهنده کلسترول بد خون و زیاد شدن دهنده کلسترول خوب است.

خوردن زعفران رنگ و رو را صفا میدهد، به هیچ وجه غلظت را تغییر نخواهد داد بلکه آنرا در حال خشکی نگه می دارد، عفونت را می زداید و تقویت درون میکند. همچنین  شادی افزا و توانبخش قلب است. پسته بعلت داشتن آهن خون ساز است و آنهائیکه مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقادیر پسته بخورند. خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند مغز و ذهن را تقویت می کند برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است.

حتما بخوانید :   زیباجو : پرخوری عصبی چیست و راه مقابله با آن چگونه است؟

خواص انار پلو :

انار، گشنیز و سینه مرغ و برنج آب کش شده سرد هستند. زعفران و پسته گرم هستند.

انارپلو

 

مواد لازم:

      سینه مرغ  ۲ عدد     پیاز ۱ عدد     زردچوبه  ۱ قاشق چای خوری     نمک  به میزان لازم     پیاز سرخ شده  ۲ قاشق سوپ خوری     برنج ۳۰۰ گرم     گشنیز  ۱۵۰ گرم     خلال پسته ۹۰ گرم     انار  ۱ عدد     روغن  به میزان لازم    زعفران  ۳ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه:

۱-سینه های مرغ را همراه با پیاز، زردچوبه، نمک و مقداری آب بپزید و بعد آن را ریش ریش کنید.

۲- آن گاه برنج خیسانده را در آب جوش دارای نمک، بریزید و روی اجاق بگذارید.

۳-حالا مرغ، گشنیز، خلال پسته، انار و اندکی نمک به آن بیفزایید و تفت دهید.

۴-اینک در قابلمه مناسبی قدری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس برنج و مخلوط فراهم کرده انار را لابه لای هم در قابلمه بریزید.

۵-اکنون مخلوط روغن و زعفران را روی انار پلو بدهید و ۵ دقیقه دیگر آن را روی حرارت نگه دارید. حالا انار پلو را برای پذیرایی در دیس مناسبی بکشید و با انار و خلال پسته بیارایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : با «انار پلو» فشار خون را درمان کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..