تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتماد به نفس خود را به راحتی تقویت کنید

اعتماد به نفس یکی از مهم ترین راه ها برای داشتن روحیه ای خوب و رسیدن به موفقیت است.

اعتماد به نفس خود را به راحتی تقویت کنید

اعتماد به نفس

استاندارد هایی که با زور به خانم ها و آقایان تحمیل شده است خیلی غیر واقعی و دور از دسترس هستند. تلاش های پیوسته ما برای رسیدن به این استانداردها معمولا منجر به تشویش و سرخوردگی می شوند. وقتی این دو دشمن اعتماد به نفس قوت می گیرند، انتقاد و سرزنش خود نیز به آنها اضافه می شود و به مرور آن یک مقدار اعتماد به نفسی هم که داشتیم را از بین می برند.

نباید اجازه دهید این فاکتورهای بی مورد باعث شوند که اعتقادتان به خودتان را از دست بدهید، هیچکس نباید این چنین باشد. اینکه نمی توانید خود را در برخی استاندارد ها جا دهید بدان معناست که باید به دنبال سیستمی دیگر باشید مناسب کیفیت خودتان. اما اجازه دهید از ابتدا شروع کنیم.


با من علمی صحبت کن

 اعتماد به نفس خود را به راحتی تقویت کنید

روانشناسان روی یک تئوری خاص درباره اعتماد به نفس و اینکه واقعا چه چیزی است توافق ندارند. اما بر سر برخی موارد با هم به توافق رسیده اند. باید ابتدا دو عبارت عزت نفس و اعتماد به نفس را متمایز کنیم. هرچه بیشتر قدر خود را بدانید میزان عزت نفستان بیشتر رشد خواهد کرد و سپس فردی با اعتماد به نفس می شوید.

باید این حقیقت را بدانید که تنها یک نوع عزت نفس وجود ندارد. عزت نفس انواع مختلفی دارد برای مثال حستان نسبت به خود به عنوان یکی از افراد خانواده، در کسب و کارتان، در رابطه ای که دارید و در اجتماع.

عزت نفس در شرایط مختلف اهمیتش کم و زیاد می شود چون در زندگی اولویت بندی های مختلفی دارید درست است؟ برای مثال غذایی آماده می کنید و طعمش بسیار بد می شود اگر آشپزی حرفه ای باشید این برایتان خیلی نا امید کننده است اما اگر آشپزی آماتور باشید ممکن است حتی به این مسئله بخندید.

عزت نفس یک شخص نه تنها از نظر نتیجه یک عمل متفاوت است بلکه بسیاری از فاکتورهای کوچک دیگر نیز هستند که روی آن تاثیر می گذارند، مانند بیدار شدن از خواب در حالی که یک جوش روی صورتتان زده، بد فرم شدن موها و درگیر این بودن که کسی چیزی می گوید یا خیر.

یک حقیقت جالب دیگر اینکه خودشیفتگی به عنوان بالاترین حد اعتماد به نفس در نظر گرفته نمی شود. در واقع کمبود توجه در این افراد آنها را فوق العاده نا امید کرده که مستقیما منجر به شک به خود می شود. خودشیفتگی کاملا بی ثبات است و معمولا خلق و خوی این افراد بسته به شرایط اطراف و بازخوردی است که از دیگران دریافت می کنند.

در مقابل، افرادی که عزت نفس بسیار پایینی دارند، به بازخوردهای مثبت واکنش نشان نمی دهند و بازخوردهای منفی نیز باعث می شود حسشان درباره خودشان بدتر شود. وقتی کسی سعی می کند از این افراد قدردانی کند و باعث شود احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنند، حس می کنند طرف مقابل این کار را از سر دلسوزی انجام می دهد.

بدیهی است که راه حل میانه روی است. افراد خوش شانسی که توانسته اند عزت نفسی با ثبات داشته باشند که بابت هر مشکل کوچکی تحت تاثیر قرار نگیرد در واقع با اعتماد به نفس هستند.


مشخص کردن دلیل مشکل

مطمئنا تا به اینجا توانسته اید خود را در یکی از شرایطی که بالا به آنها اشاره شد تصور کنید. اگر می خواهید مشکل اعتماد به نفستان حل شود درون گرایی ابزاری بسیار قوی است. بنابراین باید در درون خود به دنبال منشا این بی ثباتی باشید.

مدتی را به خود اختصاص دهید و خلوت کنید و به دنبال آن باشید که کدام بخش های زندگی تان باعث می شود احساس تیره بختی کنید. شاید از دوست خود غفلت کرده اید و حالا احساس خود خواهی و خود محوری می کنید، شاید هم این اواخر نسبت به فرزندتان بی توجه بوده اید طوری که حس می کنید در پدر یا مادر بودن شکست خورده اید. ممکن است در اداره چند کار را با تاخیر انجام داده باشید و به قابلیت های خود شک کنید.

سعی کنید دوست بهتری باشید، اوقات خوبی را در کنار خانواده خود بگذرانید و سخت تر کار کنید ، در یک چارچوب زمانی مشخص احساس بهتری درباره خود خواهید کرد.

خصوصیت های منحصر بفرد خود را در آغوش بگیرید

 اعتماد به نفس خود را به راحتی تقویت کنید

مطمئنا حداقل یک شخص را می شناسید که کامل است، آنها بدون اینکه یک ذره شکایت بکنند همه چیز را سر وقت انجام می دهند و حتی خسته هم به نظر نمی آیند. ما حس می کنیم افرادی که اینچنین هستند خوش اقبالند اما یک چیز دیگر هم هست که باید از آن آگاه باشیم. قابلیت های آنها با استاندارد های متعارف امروز بیشتر از شما جور است.

نمی خواهم بگویم آنها سخت تلاش نکرده اند، منظورم این نیست. منظورم این است که برای آنها جا شدن در یک محیط معمولی و درخشان جلوه کردن ساده تر است. شما فقط باید بیشتر پیش بروید و سخت تر تلاش کنید. وقتی به خصوصیات منحصر بفرد خود دست پیدا کردید آنها را بپذیرید و سعی کنید خود را با آن خصوصیات بشناسانید.


روی بدن و ذهنتان کمی کار کنید

 اعتماد به نفس خود را به راحتی تقویت کنید

اجازه دهید برایتان تصویری بکشم: دو فرد را تصور کنید که به اندازه یکسانی جذاب هستند، یکی از آنها اعتماد به نفس دارد و دیگری سرشار است از عدم اعتماد به نفس. فرد با اعتماد به نفس نگرشی مثبت دارد، انتخاب لباسشان جذابتر است و معاشرتشان با دیگران زیاد است و تمام اینها به خاطر سطح بالای عزت نفسی است که دارند. مطمئنم می توانید فرد دوم را فرض کنید، او از هر گونه توجهی پرهیز می کند و این کاملا از ظاهر و رفتارش مشخص است.

نفر دوم فردی شاد نیست و تمامش به خاطر موانعی است که خودش داخل ذهنش ایجاد کرده. اگر از خود راضی نیستید، باید کمی روی خود کار کنید، چه از درون چه از بیرون. به افکار خود گوش دهید و سعی نمایید آنهایی که منفی و غیر واقعی هستند را تشخیص دهید و به خاطر خودتان خاموششان کنید. سپس کمدتان را باز کنید و خود را از تمام آن لباس هایی که باعث می شوند مانند سایه باشید خلاص نمایید. به خرید بروید و سعی کنید لباس هایی انتخاب نمایید که واقعا از درون دلتان می خواهدشان.


هر چیزی ممکن است

می دانم این عبارتی است که بارها و بارها استفاده شده است اما باعث نمی شود غیر واقعی جلوه کند، چون هر چیزی ممکن است. هیچ وقت برای تبدیل شدن به آنچه در ذهن دارید دیر نیست. تمام چیزی که برای بدست آوردن هرآنچه اشاره شد نیاز دارید ذهنیتی است که به درستی تنظیم شده باشد. با ذهنیتی درست عزم و اراده لازم برای رسیدن به اهداف نیز خواهد آمد.

در آخر باید گفت همه ما نقاط نا امنی در زندگی داریم و این طبیعی است. تفاوت بین افرادی که اعتماد به نفس دارند با آنهای که کمبودش را دارند این است که برخی اجازه داده اند این نا امنی ها برآنان چیره شود و برخی نیز جلوی آنها ایستاده اند.

بدونیم

اخبار مرتبط:

10 نکته برای افزایش اعتماد به نفس در دختران

چگونه در رابطه جنسی اعتماد به نفس مان را بالا ببریم؟

راهکارهایی تقویت اعتماد به نفس در کودکان

تقویت اعتماد به نفس خانمها با چند روش ساده

ریش به مردان اعتماد به نفس می دهد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتماد به نفس خود را به راحتی تقویت کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..