تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف بی رویه مسکن ها موجب دائمی شدن میگرن می شود

سردردهای میگرنی یکی از آزار دهنده ترین نوع سردردها هستند.این سردردها فرد را کلافه میکنند و باعث می شوند شخص از بسیاری فعالیت های روزانه باز بماند.برخی از افراد زمانی که دچار سردردهای میگرنی می شوند به مصرف بی رویه مسکن ها روی می آورند.این در حالی است که مصرف بی رویه مسکن ها موجب دائمی شدن سردردها می شود.

دکتر دستجردی اظهار کرد: مصرف مسکن برای کاهش درد های میگرنی فقط برای افرادی مناسب است که در ماه دو بار دچار حملات میگرن می شوند.

وی ادامه داد: افرادی که در ماه بیش از دو بار با میگرن دست و پنجه نرم می کنند لازم است با مشورت با پزشک متخصص خود به دنبال راهکار های مناسب تر کنترل میگرنشان باشند.

دستجردی افزود: سردردهای میگرنی برخلاف دسته اول سردردها با مشکلات روحی و عصبانی و ناراحت‌شدن در ارتباط است، بر همین اساس، کسانی که دچار این نوع سردرد هستند و میگرن دارند باید به این موضوع توجه داشته باشند که هنگام ناراحتی یا عصبانیت، سردرد را تجربه خواهند کرد.

این پزشک متخصص در ادامه توضیح داد: این افراد ممکن است زمانی که در معرض محرک‌های محیطی مانند بوی تند، نور شدید، باد کولر، گرما یا سرما قرار ‌گیرند نیز دچار سردرد شوند، بنابراین یکی از ویژگی‌های میگرن این است که با عاملی در ارتباط است و موارد مختلفی مانند عصبانیت، ناراحتی، محرک‌های محیطی و… می‌تواند در ایجاد این نوع سردرد موثر باشد.

وی افزود: سردردهای تنشی با هیچ عاملی ارتباط ندارد و برخلاف آن، سردردهای میگرنی اغلب با مسائل محیطی در ارتباط است، به همین ترتیب مشخص می‌شود سردردهایی که به عنوان سردردهای عصبی میان مردم شناخته‌شده، همین سردردهای میگرنی است.

دکتر دستجردی گفت: سردردهای میگرنی ارثی است و عوامل ژنتیکی در بروز آن دخالت دارد، به طوری که کسانی که به میگرن مبتلا می‌شوند، معمولاً در خانواده‌شان هم کسی با این بیماری روبه‌رو است.

وی با بیان این که سردردهای میگرنی اغلب از سنین نوجوانی یا جوانی بروز و ظهورش را آغاز می کند؛ تصریح کرد: بعد از این مرحله به‌ تدریج شدت آن افزایش می‌یابد تا زمانی که در سنین بالاتر به طور خود به خود بهبود پیدا کند.

دستجردی با بیان این مطلب ادامه داد:  به عنوان نمونه، سردردهای میگرنی خانم‌ها در سنین یائسگی کمتر می‌شود و آقایان هم در همان سنین سردردهایشان کمتر خواهد شد.

این پزشک متخصص همچنین تأکید کرد: سردردهای میگرنی اغلب با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند مگر در شرایطی که فرد مبتلا به میگرن به اشتباه برای برطرف‌کردن درد، هر روز از مسکن‌ها استفاده کند، در حقیقت، این افراد اگر در مصرف مسکن زیاده‌روی کنند، سردردشان در هر دوره بیشتر از قبل خواهد شد.

منبع: صاحب نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف بی رویه مسکن ها موجب دائمی شدن میگرن می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..