تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیم کوک: راهی جز شکایت علیه کوالکوم نداریم

تیم کوک: راهی جز شکایت علیه کوالکوم نداریم

تیم کوک امروز و در جریان ارائه گزارش عملکرد کمپانی اپل در سه ماهه پایانی سال 2016 اعلام کرد که این کمپانی، طرح شکایت را به عنوان آخرین راه حل را برای رفع مشکلات خود با سایر شرکت ها برمی گزیند اما متاسفانه در رابطه با مسائل اخیر با شرکت کوالکوم، راهی جز شکایت از این تولیدکننده تراشه های موبایلی نداشته است. با تک شات همراه باشید.

وی در پاسخ به سوال یکی از تحلیلگران درباره این مسئله عنوان کرد: "با دقت در متن شکایت ما متوجه خواهید شد که ما راهی جز شکایت از کوالکوم نداشتیم چرا که این شرکت، اصرار به گرفتن حق امتیاز از تکنولوژی هایی را داشت که هیچ ارتباطی به آن نداشت."

مدیرعامل اپل در ادامه عنوان کرد که شرکت اپل، قابلیت های جدیدی همچون سنسورهای اثر انگشت تاچ آی‌دی و یا نمایشگرها و دوربین های پیشرفته را توسط مهندسان داخلی خود طراحی و از آن ها در محصولات خود استفاده کرده که کوالکوم بدون هیچ دلیلی، اقدام به دریافت وجه در قبال این ویژگی ها می کرد.

وی برای درک بهتر موضوع به مثالی اشاره و عنوان کرد فرض کنید برای انتخاب یک مبل به داخل مغازه می روید و فروشنده با توجه به قمیت و ارزش خانه‌تان، قیمتی را برای مبل تعیین می کند. به عقیده ما، این رفتار به هیچ عنوان منطقی نیست و دور از ذهن است که در دادگاه محکوم شویم.

اگر به یاد داشته باشید اوایل سال جاری میلادی، کمپانی اپل شکایتی را علیه شرکت کوالکوم به دادگاه تقدیم کرد و خواستار غرامت یک میلیارد دلاری از این شرکت شد. در شکایت اپل که در کمیسیون تجارت فدرال آمریکا ثبت شده، آمده است که این شرکت حق امتیازی بیشتر از حد متعارف را برای استفاده از پتنت های ابتدایی و ساده دریافت کرده است.

در پایان، تیم کوک خاطرنشان کرد که هم اکنون کوالکوم، یک میلیارد دلار از پول شرکت اپل را در اختیار دارد و آن را بلوکه کرده است، از این رو، ماه راهی جز طرح شکایت نداشتیم. فعلاً نمی توان در خصوص نتیجه این شکایت اظهارنظر کرد اما شرکت اپل هیچ علاقه ای به پیگیری مطالبات خود از طریق مجاری حقوقی ندارد و اگر راه دیگری پیدا کند، قطعاً آن را انتخاب کرد که متاسفانه در حال حاضر، چنین راهی وجود ندارد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیم کوک: راهی جز شکایت علیه کوالکوم نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..