تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انسان مطیع خداوند نباید با فرد مجرم به یک‌ میزان مورد سنجش قرار گیرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به آیه 35 و 36 سوره یونس اظهار داشت: در برخی سایت‌ها آمده که عقل بشری آن‌قدر تنزل کرده که به‌جای خداوند حکم می‌کند و در این شبهه از کلمات معتزله استفاده می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید بر در حکم عقل بشری به حسن و قبح عقلی اعتقاد داشت گفت: بر این اساس بر خداوند جایز نیست که کودک معصوم را به جهنم ببرد و این افراد معتقدند که انسان با اینکه از خاک آفریده‌ شده اما بر رب الارباب حکومت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از طریق صفات خداوند به دنبال آن باشیم که خداوند چنین می‌کند افزود:حکم ما کشفی است و تمام موارد باید از صفات خداوند کشف شوند در نتیجه عقل بشری خطا نرفته است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: در این رابطه باید گفت که عقل انسان نیز می‌گوید که مسلم مانند مجرم نیست و هرگز نباید فردی که مطیع خداوند است با فرد مجرم به یک‌ میزان مورد سنجش قرار بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: انسان نباید هرگز به خداوند حکم کند و باید از میان صفات باری‌تعالی حکم را فهمیده و از میان صفات خداوند احکام را استخراج کرد.

انتهای پیام/ت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انسان مطیع خداوند نباید با فرد مجرم به یک‌ میزان مورد سنجش قرار گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..