تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا درباره دستور ترامپ

کد خبر: ۴۷۲۵۷۴

۴۲۲  بازدید

وزارت امور خارجه آمریکا در کاربری تلگرام خود با انتشار مطالبی به برخی از ابهامات درباره فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا توضیح داد.

خبرگزاری آنا: وزارت امور خارجه آمریکا در کاربری تلگرام خود با انتشار مطالبی به برخی از ابهامات درباره فرمان اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا توضیح داد.

وزارت امور خارجه آمریکا در کاربری تلگرام خود درباره وضعیت دو تابعیتی‌ها در فرمان اجرایی ترامپ نوشت‌: «فرمان اجرایی، سفر افراد دو تابعیتی را تا زمانی که دارای گذرنامه کشوری غیر ممنوع و ویزای معتبر آمریکا باشند محدود نمی‌کند. آن‌ها می‌توانند سفر خود را به آمریکا را از سر بگیرند.»

طبق این اطلاعیه، سفارت‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در سراسر دنیا به درخواست‌های ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی و صدور آن ویزاها برای شهروندانی که واجد شرایط هستند و با گذرنامه یکی از کشورهای غیر منع شده اقدام می‌کنند، مبادرت خواهند کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «همانند پیش از صدور فرمان اجرایی، شهروندان دو تابعیتی عراق، ایران، سوریه و سودان مشمول طرح لغو ویزا نمی‌شوند. این افراد می‌توانند برای ویزای مورد نیازشان به سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کنند. شهروندان دو تابعیتی یمن، لیبی، سومالی و هر کشور مشمول طرح لغو معافیت ویزاها می‌توانند تحت برنامه معافیت ویزاها به سفر به آمریکا ادامه دهند، مگر اینکه آن‌ها از مارس 2011 (اسفند 1389) تاکنون به یکی از آن هفت کشور سفر کرده باشند، که در این صورت باید ابتدا برای دریافت ویزای آمریکا اقدام کنند.»

این وزارتخانه درباره سفر اضطراری برخی اتباع ایرانی یا شش کشور دیگر ممنوع شده از سفر به آمریکا اعلام کرد: «وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه می‌توانند به‌طور موردی و در صورتی که در راستای منافع ملی آمریکا باشد برای شهروندان کشورهایی که مطابق فرمان اجرایی امکان دریافت ویزا را ندارند، ویزا و یا مزایایی اختصاص دهد.»

به‌دنبال فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که 27 ژانویه (8 بهمن) امضا شد، صدور ویزا برای اتباع کشورهای عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به مدت 90 روز تعلیق شده است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا درباره دستور ترامپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..