تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویر نخستین «دختر درختی» در جهان/تلاش پزشکان برای درمان بیماری نادر

تصاویر نخستین «دختر درختی» در جهان/تلاش پزشکان برای درمان بیماری نادر

به گزارش پرس‌تی‌،ویساهانا خاتون زگیل‎هایی بر روی چانه، گوش و بینی خود دارد و پزشکان بیمارستان پزشکی داکا در حال بررسی بیماری‌ای هستند که وی بدان مبتلا شده است.

کمتر از 10 مورد شناخته‌شده در سراسر جهان از مبتلا به بیماری اپیدرمودیپلیژا وروسفورمیس که در زبان عامیانه «انسان درختی» نامیده می‎شود، کشف شده است.

هیچ‌یک از این موارد تاکنون زن نبوده‎اند. محمد شاه جهان، پدر ساهانا، یک کارگر فقیر است و خانوادۀ وی در مناطق روستاییِ شمال بنگلادش زندگی می‎‏کنند.به گفتۀ پدر این دختربچه، نخستین زگیل حدود چهار ماه پیش بر صورت ساهانا ظاهر شد و در ابتدا امر نگران‌کننده‎ای به نظر نمی‎رسید، اما با رشد سریع و افزایش تعداد زگیل‌ها، وی تصمیم گرفت ساهانا را برای مداوا به داکا، پایتخت بنگلادش، منتقل کند.

محمد شاه جهان به خبرنگاران گفت: «ما خیلی فقیر هستیم. دخترم هنگامی‌که تنها 6 سال داشت، مادرش را از دست داد. من واقعاً امیدوارم که پزشکان این زگیل‎ها را از صورت زیبای دخترم پاک کنند.»
یکی از پزشکان ساهانا اعلام کرده است که با توجه به خفیف‌تر بودن بیماری این دختربچه نسبت به موردهایی که پیشتر کشف شده بود، امکان بهبودی وی وجود دارد.


بیمارستان داکا چندی قبل یک مرد درختی را تحت 16 عمل جراحی قرار داد تا وی بتواند بار دیگر از دست‌ها و پاهایش استفاده کند.

هرکدام از دستان این مرد 27 ساله پیش از عمل 5 کیلوگرم وزن داشتند و وی نخستین فرد بنگلادشی بود که بیماری انسان درختی در وی تشخیص داده شده بود.

سندروم انسان درختی یک بیماری بسیار نادر ژنتیکی است که یکی از عواقب آن احتمال بالای ابتلا به سرطان پوست در بیماران است.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویر نخستین «دختر درختی» در جهان/تلاش پزشکان برای درمان بیماری نادر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..