تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سال 95، فقط 375 هزار گوشی بطور قانونی وارد کشور شد

سال 95، فقط 375 هزار گوشی بطور قانونی وارد کشور شد

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت گمرک، از ابتدای سال 95 تا کنون واردات گوشی حدود 375 هزار دستگاه بوده است. در ادامه با تک شات همراه باشید.


بر اساس گزارش گمرک، صادرکنندگان اصلی گوشی به ایران به ترتیب امارات متحده عربی با 63 کیلوگرم گوشی تلفن همراه، کره جنوبی با 42 کیلوگرم و چین با 38 کیلوگرم گوشی تلفن همراه هستند.


اگر میانگین وزن هر جعبه گوشی تلفن همراه 400 گرم در نظر گرفته شود، در ده ماه سال جاری، 375 هزار دستگاه گوشی از مبادی قانونی وارد کشور شده است. در حالیکه واردکنندگان معتقدند این رقم باید ده برابر رقم اعلام شده باشد. بنابراین بقیه واردات گوشی از مبادی قانونی وارد نمی شود و 90 درصد بازار موبایل را گوشی های قاچاق تشکیل می دهند.


عده ای معتقدند هزینه واردات، بالا بودن تعرفه ومشکلاتی که بر سر راه واردات وجود دارد، دلیل اصلی ورود کالای قاچاق به بازار کشور است.


جمع آوری گوشی های قاچاق از بازار کار ساده ای نیست، و حتی اگر طرح رجیستری هم اجرایی شود مدت زمان زیادی طول می کشد تا قاچاق از بازار موبایل کشور حذف شود.


در ضمن، باید به نوسانات نرخ ارز به عنوان یکی از عوامل نابسامانی بازار موبایل اشاره کرد. با افزایش نرخ ارز در چند ماه گذشته، قیمت گوشی افزایش یافت و همین امر کسادی بازار موبایل را به دنبال داشت.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سال 95، فقط 375 هزار گوشی بطور قانونی وارد کشور شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..