تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخست وزیر جدید نیوزیلند زمان برگزاری انتخابات عمومی را تعیین کرد

به گزارش ایرنا، 'بیل انگلیش' که آذر ماه امسال پس از استعفای غیرمنتظره 'جان کی' نخست وزیر نیوزیلند جانشین وی شد، روز چهارشنبه در نشست خبری 23 سپتامبر سال جاری را برای انتخابات عمومی تعیین کرد.
به نوشته تارنمای رادیو نیوزیلند، احزاب مخالف دولت نیز از این تاریخ برای برگزاری انتخابات عمومی در این کشور استقبال کردند.
'حزب ملی نیوزیلند' طی هشت سال گذشته قدرت را در این کشور در دست داشته است.
حزب کار و سبزها در یک اتحاد در پی به چالش کشیدن حزب ملی در انتخابات پیش رو هستند.
انتخابات عمومی نیوزیلند در خارج از مرزهای این کشور نیز قرار است 6 سپتامبر (15 شهریور 96) شروع شود.
آخرین انتخابات عمومی نیوزیلند 20 سپتامبر سال 2014 میلادی برگزار شد و حزب ملی حاکم به رهبری 'جان کی' نخست وزیر آن زمان توانست 48.1 درصد آراء را کسب کند.
در این انتخابات عمومی 71 نماینده مردم برای حضور در مجلس نمایندگان مشخص می شوند.
در انتخابات گذشته 120 نماینده به مجلس نمایندگان نیوزیلند راه یافتند که براساس قانون 71 نفر از طریق آرا مستقیم مردم انتخاب می شوند و بقیه را احزاب به مجلس معرفی می کنند.
حزب ملی نیوزیلند که در حال حاضر قدرت را در دست دارد، حزب کارگر به رهبری 'دیوید کانلیفح' و حزب سبز به رهبری 'راسل نورمن' و 'متیریا توری' از جمله احزاب قدرتمند و رقیب نیوزیلند محسوب می شوند.
از سال 1996 رای دهندگان نیوزیلندی در انتخابات مجاز به انتخاب یک نماینده و یک حزب هستند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخست وزیر جدید نیوزیلند زمان برگزاری انتخابات عمومی را تعیین کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..