تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علل خطرناک خونریزی در دوران بارداری را جدی بگیرید!

دوران بارداری از جمله حساس ترین دورانی است که هر مادری آنرا در زندگی خود تجربه می کند. در این دوران لازم است تا مراقبت های ویژه ای برای حفظ سلامت مادر و فرزند صورت گیرد که از جمله آن توجه به نشانه ها و علائم ظاهری است. خونریزی در دوران بارداری از جمله خطرناک ترین نشانه هاست که باید به آن توجه شود. با دکتر سلام همراه باشید.

اغلب زنانی که دچار خونریزی از واژن می‌شوند خصوصا در سه ماهه اول بارداری (هفته‌های یک تا دوازده) نوزادانی سالم به دنیا می‌ آورند.

با این وجود باید خونریزی از واژن را در این دوران جدی گرفت. گاهی اوقات خونریزی در دوران بارداری می‌تواند نشان دهنده سقط قریب‌الوقوع یا شرایطی باشد که نیاز به درمان فوری دارد. شما با کسب اطلاعات در مورد علل شایع خونریزی در طول بارداری می‌توانید بفهمید که به دنبال چه چیزی باشید و چه هنگام با پزشک خود تماس بگیرید.

خونریزی در دوران بارداری دلایل مختلفی دارد. برخی از آنها جدی هستند و برخی خیر.

سه ماهه اول: دلایل ممکن برای خونریزی در سه ماهه اول بارداری در زیر ذکر شده‌اند:

سرطان دهانه رحم: تغییرات دهانه رحم شامل جریان خون بیشتر به سرویکس و نرم شدن آن باعث خونریزی واژینال بی‌خطر بعد از نزدیکی یا تست‌های لگنی می‌شود.

بارداری خارج رحم
خونریزی در اثر لانه‌گزینی: در اوایل بارداری طبیعی است که تقریبا 10 تا 14 روز بعد از لقاح و در اثر اتصال تخم بارور شده به دیواره رحم رخ می‌دهد.

سقط
بارداری مولار: یک اتفاق نادر است که در آن به جای جنین یک توده غیرطبیعی بعد از لقاح در داخل رحم شکل می‌گیرد
بعضی عفونت‌های سرویکال
سه ماهه دوم: دلایل ممکن برای خونریزی در سه ماهه دوم بارداری در زیر ذکر شده‌اند:
سقط
جفت سرراهی
قطع ناگهانی جفت
بازشدن زودرس دهانه رحم (بی‌کفایتی سرویکال) که سبب زایمان زودرس می‌شود
زایمان زودرس که ممکن است سبب خونریزی کمی شود خصوصا اگر همراه انقباضات منظم، کمردرد و فشار لگنی باشد
مشکلات دهانه رحم: مثل عفونت، التهاب یا تومور دهانه رحم
پارگی رحم: یک اتفاق نادر اما تهدید کننده زندگی فرد که در آن رحم در محل زخم بر اثر سزارین قبلی دچار پارگی می‌شود.

خونریزی واژینال طبیعی در اواخر زایمان: غیر از خونریزی‌هایی که می‌توانند سبب ناراحتی شوند، بعضی از خونریزی‌های واژینال در اواخر بارداری طبیعی است. با نازک شدن دیواره رحم و ریلکس شدن آن برای آمادگی زایمان، موکوسی که دهانه رحم را مسدود کرده، خارج می‌شود. در این زمان شما متوجه ترشح چسبناکی خواهید شد که می‌تواند همراه کمی خون باشد. این خونریزی نشانه طبیعی زایمان است که می‌تواند یک یا دو هفته بعد رخ دهد.

چه هنگام به پزشک مراجعه کنید
شما باید پزشک خود را از هر نوع خونریزی در دوران بارداری مطلع سازید. برای توضیح در مورد اینکه چه مقدار خونریزی داشته‌اید، خونریزی شما چگونه بوده و آیا حاوی لخته یا بافت بوده یا نه، خود را از قبل آماده سازید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علل خطرناک خونریزی در دوران بارداری را جدی بگیرید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..