تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویتامین دی در بارداری بخوریم یا خیر؟

ویتامین D در دوران بارداری خطر ابتلا کودکان به بیش فعالی (ADHD) را کاهش می‌دهد.

ویتامین دی در بارداری بخوریم یا خیر؟

ویتامین دی در بارداری

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج مطالعات نشان داده است، مصرف ویتامین D در دوران بارداری خطر ابتلا به اختلال کم توجهی- بیش فعالی (ADHD) کودکان را کاهش می‌دهد.
نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که مصرف ویتامین D در دوران بارداری خطر ابتلا کودکان به بیش فعالی (ADHD) را کاهش می‌دهد.
محققان این آزمایش را در بین ۱۲۳۳ کودک انجام دادند و اظهار کردند: کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری ویتامین D کافی دریافت کرده بودند، کمتر با بیش‌فعالی روبرو شدند.
با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد، ویتامین D از بدن در برابر بیش‌فعالی محافظت نمی‌کند، اما نقش مهمی برای مغز دارد.
پیش از این مشخص نبود که بین ویتامین D و علائم ADHD در سنین اولیه ارتباط وجود دارد.
اختلال کم‌توجهی یا بیش‌فعالی در بین کودکان و نوجوانان بسیار شایع است.
به گفته محققان، ویتامین D نقش مهمی در رشد ابتدایی مغز دارد. از اینرو کاهش آن در دوره جنینی می تواند با اختلال بیش فعالی همراه باشد.
هرچقدر سطح ویتامین D در خون بند ناف بیشتر باشد، علائم بیش فعالی در سن ۲.۵ سالگی کمتر خواهد بود.
مادرانی که در دوره بارداری ویتامین D مصرف کرده بودند و میزان ویتامین D خون بندناف شان بالغ بر ۲۵ nmol/L بود، کودک شان دارای نمره پایین تری از لحاظ اختلال بیش فعالی بود.
به ازای افزایش هر ۱۰ nmol/L غلظت ویتامین D در خون بندناف، ریسک احتمال بروز اختلال بیش فعالی در کودک ۱۱ درصد کاهش می یابد.

پزشکان بدون مرز

اخبار مرتبط :

رابطه کمبود ویتامین D در دوران بارداری

كمبود ويتامين D در بارداري مشكل زاست

19 نکته مهم در مورد ویتامین D برای خانم ها و آقایان

ویتامین d در بدن چه تاثیراتی دارد؟

5 نشانه از کمبود ویتامین D در بدن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویتامین دی در بارداری بخوریم یا خیر؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..