تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مطالعه DNA کوسه‌ها نشان دهنده قابلیت‌های آنها برای مقابله در برابر سرطان و درمان سریع زخم است

مطالعه DNA کوسه‌ها نشان دهنده قابلیت‌های آنها برای مقابله در برابر سرطان و درمان سریع زخم است

ژن‌های کوسه‌ها می تواند راه حلی برای مبارزه انسان با سرطان و بهبود سریع زخم‌ها باشد. مطالعه‌ای که به تازگی روی DNA کوسه‌ها به خصوص کوسه‌های سفید و کله چکشی انجام شده نشان می‌دهد که ژن‌های ایمنی این موجودات دلیل اصلی بهبود سریع زخم‌ها و مقاومت در برابر سرطان میان این درنده‌های آبزی است. با تک شات همراه باشید.

تغییرات منحصر به فرد در ژن‌های ایمنی کوسه‌ها و پرتوماهی‌ها (که تحولی 400 ساله را پشت سر گذاشته است) دلیل مقاومت آنها در برابر سرطان است. پژوهش‌های ژنومیک برای آشنایی با ساختار ایمنی بدن کوسه‌ها به ما کمک می کند که به کشفیات هیجان انگیزی برسیم که ممکن است در نهایت از لحاظ پزشکی و درمان بسیاری از بیماری‌ها به انسان‌ها کمک کنند.

ژن‌هایی به نام Bag1 و Legumain جزو شاخص‌ترین ژن‌های کشف شده توسط این تیم تحقیقاتی بودند. مشابه هر دوی این ژن‌ها در بدن انسان نیز وجود دارد. فرآیند بیان افزوده این ژن‌ها (overexpression) در نهایت به مجموعه‌ای از سرطان‌ها مرتبط می‌شود. این ژن‌ها در بدن کوسه‌ها طی سال‌های متمادی تغییر پیدا کرده‌اند.

برررسی های دقیق آزمایشگاهی روی ترکیبات بدست آمده از کوسه‌ها نشان دهنده خواص ضد تومور بوده است. با این حال مصرف کردن بخش های از بدن کوسه‌ها به هیچ وجه مانع از ابتلا به سرطان نشده یا آن را درمان نمی‌کند، نتیجه این کار معکوس بوده و به دلیل سطوح بالای جیوه در آناتومی این موجود دریایی، نتیجه عکس خواهد داشت.

با وجود اینکه ادعای مقاوم بودن پرتوماهی‌ها و کوسه‌ها در برابر سرطان به اثبات علمی نیاز دارد، این مطالعه نشان می‌دهد که ژن های Bag1 و Legumain احتمالا از سایر حیوانات نیز در برابر ابتلا به سرطان محافظت می کنند.

علاوه بر این بررسی DNA کوسه نشان می‌دهد که چرا این آبزی با وجود اینکه در آب شور حاوی انواع میکروب‌ها زندگی می‌کند، می‌تواند به سرعت زخم‌های خود را درمان کند. تحقیقات گسترده تر نشان داد که کوسه ها و پرتوماهی‌ها علاوه بر اینکه دارای میزان زیادی ژن های Antibody-Mediated، بلکه دارای ژن‌های ایمنی مختلفی مربوط به عفونت نیز هستند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مطالعه DNA کوسه‌ها نشان دهنده قابلیت‌های آنها برای مقابله در برابر سرطان و درمان سریع زخم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..