تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش‌گیری از تحلیل استخوان با غذاهای ضد التهاب

یک وعده غذای ضد التهاب، سرشار از سبزیجات، میوه، ماهی و غلات کامل است. مطالعه‌ی جدیدی بیان کرد که چنین تغذیه‌ای می‌تواند سلامت استخوان را در زنان بهبود دهد و از شکستن استخوان در بعضی از آن‌ها پیشگیری کند.
محققان به بررسی و مقایسه‌ی مقادیر عوامل التهابی در تغذیه‌ی زنان شرکت کننده در این مطالعه و تراکم مواد معدنی در استخوان و شکستگی‌های استخوان آن‌ها پرداختند و رابطه‌ی جدیدی بین غذا و سلامت استخوان کشف کردند.
بر اساس یک سیستم اندازه گیری که میزان التهاب زایی یک تغذیه را مشخص می‌کند و شاخص التهابی تغذیه نام دارد، زنانی که کمترین نمره را دریافت کردند، تراکم بیشتری در استخوانشان طی ۶ سال این مطالعه نسبت به سایرین مشاهده شد .
همچنین به نظر می‌رسد که تغذیه‌هایی که توانایی التهاب زایی کمتری داشتند، با شکستگی کمتر لگن مرتبط بودند.
این یافته‌ها نشان می‌دهند که سلامت استخوان زنان را می‌توان با رژیمی که سرشار از چربی‌های مفید، گیاهان و غلات کامل باشد، بهبود بخشید.
محققان گفتند: بنابراین، با افزایش سن یک خانم، یک تغذیه‌ی سالم به تاثیر گذاری بر استخوان‌هایش ادامه می‌دهد. این می‌تواند دلیل دیگری برای داشتن یک تغذیه‌ی سالم باشد.
این مطالعه، کاملا شهودی بوده است و نمی‌توان از آن رابطه‌ی قطعی‌ای بین الگو‌های غذایی و سلامت استخوان و شکستگی‌ها انتزاع کرد.
این مطالعه هم من جمله مطالعاتی بود که نشان دادند، عواملی که باعث افزایش التهاب می‌شوند، می‌توانند خطر پوکی استخوان را افزایش دهند.
محققان گفتند که نگاه کلی‌ای باید به یک تغذیه داشت و به جای آن که به هر ماده‌ی مغذی به شکل جداگانه نگاه کرد، یک نگاه کلی می‌تواند تاثیر هر جزء را به ما نشان دهد.
مطالعات پیشین، بالا بودن نشانه‌های التهاب در خون را با تحلیل استخوان و شکستگی استخوان در زنان و مردان مسن، مرتبط دانسته بودند. این مسئله، محققین این تحقیق را به این سمت هدایت کرد که اگر مواد غذایی‌ای را که منجر به التهاب در بدن می‌شوند ، بررسی کنند، به چه چیزی خواهند رسید.
شاخص التهاب در تغذیه، که یک رژیم غذایی را بر اساس توانایی آن در ایجاد التهابات بررسی می‌کند، در رسیدن به هدف در این تحقیق موثر بود.
یافته‌های این مطالعه از تحقیق WHI بر روی زنانی که بین ۵۰ تا ۷۹ سال سن داشتند – در دوران یائسگی بودند – به دست آمد.
در این مطالعه، داده‌های مربوط به تغذیه‌ی ۱۶۰۱۹۱ زن گردآوری شد و بر اساس مواد غذایی‌ای که ۳ ماه قبل از شروع مطالعه خوردن آن را گزارش کرده بودند، نمره‌ای برای التهاب‌زایی تغذیه‌ی فرد مشخص کردند.
رابطه‌ای که محققین در این مطالعه به آن رسیدند، تنها بین شکستگی و رژیم‌هایی بود که بسیار التهاب‌زا بودند. افرادی که نمرات بالایی گرفتند، ۵۰ درصد بیشتر از زنانی که نمره‌ی کمی داشتند احتمال داشت تا دچار شکستگی لگن شوند.
بنابراین، به نظر می‌رسد که یک رژیم با کیفیت و کم التهاب، می‌تواند در کاهش شکستگی لگن در بانوان بسیار مهم باشد.
اما در مجموع ، التهاب‌زایی بالای تغذیه با شکستگی استخوان ارتباط نداشت – در واقع – افرادی که نمرات بالایی در التهاب‌زایی تغذیشان گرفتند، در خطر شکستگی، به خصوص شکستگی ساعد کمتری قرار داشتند. یکی از توضیحات ممکن آن است که افرادی که نمرات التهابی کمتری گرفتند، فعالیت بدنی بیشتری داشتند و این مسئله آن‌ها را در خطر بیشتری برای افتادن و شکسته شدن استخوان قرار می‌داد.
محققان دریافتند که زنانی که تغذیه شان کمترین التهاب زایی را داشت، تراکم مواد معدنی در استخوانشان در ابتدای مطالعه کمتر بود، اما در طی مطالعه استخوان کمتری از دیگران از دست دادند. تراکم کمتر استخوان می‌تواند به دلیل استخوان بندی کوچک‌ترشان باشد. افراد درشت هیکل، تراکم استخوان بیشتری دارند تا از پس هیکل درشتشان برآید.
زنانی که رژیم سالم‌تری داشتند، به سرعت افرادی که تغذیه‌ی آن‌ها التهاب‌زایی بیشتری داشت، تحلیل استخوانی نداشتند. این موضوع اهمیت بسیاری دارد، چرا که بعد از یائسگی، تراکم استخوان زنان به شدت کاهش می‌یابد و منجر به شکستگی می‌شود.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش‌گیری از تحلیل استخوان با غذاهای ضد التهاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..