تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئولان نسبت به دشمن حساسیت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجتبی شاکری در نطق پیش از دستور امروز خود در سیصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران که همزمان با لحظه ورود حضرت امام(ره) در سال 57 ساعت 9.33 ایراد می‌شد، ضمن شکرگزاری بابت نعماتی همچون وجود اسلام ناب محمدی(ص)، نظام جمهوی اسلامی و زندگی در دوره حیات امام خمینی(ره) و پیشروی انقلاب با رهبری آیت الله خامنه‌ای، وجود جانبازان و رزمندگان و کسانی که در انقلاب و کسب توفیقات متعدد حضور داشتند.

وی پیروزی انقلاب را تجلی آیات خداوند توصیف کرد و گفت: حکومت ظلم سرنگون شد و اسلام پا گرفت و اکنون ساختار حاکمیت اسلامی به نحوی شکل گرفته که در منطقه نام اسلام و قرآن تجلی یافته است. امروز آنچه که امام خمینی در پیام هایشان وعده می‌دادند عینیت یافته و برای ما دور و دیر نیست که ما تمدن بزرگ اسلامی، قدرت گرفتن حزب الله، حشدالشعبی، انصارالله، مقاومت فلسطین و مدافعان حرم که حتی از اهل سنت نیز در بین آنها وجود دارند را پیش روی خود ببینیم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی میراثی از جانب امام خمینی است که اکنون به ودیعه در اختیار ما قرار گرفته است، گفت: همان طور که اگر در نماز نیت دچار اشکال باشد و بشکند، نماز باطل است، در انقلاب هم اگر نیت بشکند، انقلاب به مقصد نمی‌رسد. در انقلاب نیز همچون نماز اگر نسبت به ارکان مراقبت نداشته باشیم یا برای آنچه که بر زبان جاری می‌کنیم همچون اذکار نماز اهمیت قائل نشویم، انقلاب به نتیجه نمی‌رسد. به عبارت دیگر انقلابی که از ارزش‌ها و اصول تهی شود، حتما به مقصد نمی‌رسد.

وی ادامه داد: همان طور که نمی‌توان قبل از رسیدن به سلام، نماز را در نیمه راه رها کرد، در انقلاب نیز اگر به هدف نهایی نرسیم ابتر باقی می‌ماند و چه زیبا است شباهتی که میان نماز و انقلاب وجود دارد. خداوند ادای فریضه نماز را پنج نوبت در روز با حفظ ارکان و اذکار و رسیدن به انتها واجب کرده است. این یعنی در مراقبت از انقلاب باید توجه شود.

شاکری تصریح کرد: جریان ها، اشخاص، افراد، و کسانی که در این مسیر هستند با حفظ این شروط می‌توانند به مقصد برسند؛ کمااینکه خداوند منعی برای اینکه عالم را مسخر انسان بکند، ندارد و اگر ما این عظمت را درک کنیم، رسیدن به اهداف دور و دیر نیست. خداوند همه صحنه‌هایی که ایجاد می‌شود حتی اگر از نگاه ما تهدید به نظر برسد، فرصتی بزرگ برای ما قرار داده است. کمااینکه خداوند در زمان حمله سپاه ابرهه و تهدیدکعبه، خود به میدان می‌آید.

وی ادامه داد: در سوره فیل نیز این مثل آمده که خداوند متعرضان به کعبه را مثل برگ خشک (کاصف مأکول) ریز شده له می‌کند. همان خداوند وقتی در جریان فتح مکه پیامبر وارد این شهر می‌شود، مردم فوج فوج به اسلام و پیامبری که پیش از این از شهر بیرون شده بود، می‌گروند. ما نیز چنین خداوند، امام و انقلابی پیش روی خود داریم.

وی با برشمردن پنج نکته به عنوان ویژگی انسان انقلابی با استناد به سخنان امام راحل و رهبری معظم، گفت: هر یک از این ویژگی‌ها اگر دچار آسیب شود انقلاب حکم نماز نیمه تمام را پیدا می‌کند.

به گفته شاکری، ویژگی اول، پایبندی به مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی است و اگر از مبانی برگردیم به نتیجه نمی‌رسیم. این همان مبانی است که امام و رهبری بارها در صحیفه نور و حدیث ولایت آن را تشریح کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی دوم، حفظ آرمان‌هایی است که حاصل واکاوی امام در سیره انبیا و ائمه (ع) بوده است و به آن باور داشتند تردید نیست که اگر آرمان‌ها بشکنند یا منحرف شوند، مثل سد شکسته‌ای را می‌ماند که آبش هرچند هنگفت، به نقطه اصلی هدایت نمی‌شود.

شاکری درخصوص ویژگی سوم هم گفت: ویژگی سوم پایبندی به استقلال کشور است، اگر ما در هاضمه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استکبار هضم شویم، به مقصود نخواهیم رسید. کمااینکه تاکنون انقلاب‌هایی در جهان، در هاضمه استکبار هضم شده و جز تفاله از آن باقی نمانده است.

وی به تاکید امام و رهبری بر حفظ استقلال و خودداری از زانو زدن در مقابل استکبار اشاره کرد و گفت: باید این توصیه‌ها همواره مورد توجه مردم و مسوولان باشد تا دشمن نتواند استقلال اقتصادی و فرهنگی ما را به یغما ببرد.

شاکری ویژگی چهارم انسان انقلابی را این طور توضیح داد: حساسیت داشتن به نقشه‌ها و برنامه های دشمن شرط بسیار مهمی است چراکه اگر کسانی به دشمن حساسیت نداشته باشند، حتما با خنده و بزک شدن دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند کمااینکه این اشتباهات رخ داده است. در طول انقلاب جریان‌هایی وجود داشتند که دچار خطای محاسباتی شدند. امام راحل در طول حیات با سلطنت طلبان، ملی گراها، نهضت آزادی، منافقین، مارکسیست‌ها و متحجران مقابله کردند که نشان دهنده اهمیت دادن ایشان به مقابله با آفات این چنینی است.

وی افزود: اشخاص هم مهم هستند و حتی اگر در دل جریان‌ها نباشند، اگر دچار خطای محاسباتی شوند باید به آن توجه شود چراکه کسان در جایگاه‌های مهم قرار می‌گیرند و مسیر انقلاب را دچار انحراف می‌کنند. کمااینکه واکنش امام درباره اشخاص عیان بود و صراحتا از اینکه با بازرگان موافق نبوده و به بنی صدر رای ندادند و با انتخاب منتظری به عنوان نایب رهبری موافق نبودند، سخن گفتند. هم امام راحل در زمان خود از رخدادهائی راضی نبودند هم مقام معظم رهبری در موقعیت هائی مشابه قرارگرفتند، اما از دل آن صحنه‌ها و رخدادهافرصت‌هایی دیکر بدست آمد.

ریییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه امام از قطعنامه 598 به عنوان جام زهر یاد کردند، گفت: با این وجود با عنایت الهی از دل جام زهر پیروزی‌هایی بزرگ برای ما بدست آمد. رهبری هم بعد از حادثه فروریختن برج‌های دوقلوی امریکا، در برابر نامه کسانی که جام زهر را به ایشان پیشنهادو ایشان را از ایستادگی منع کردند اما رهبری ایستادگی کردند و از دل آن پیروزی های بزرگی که اکنون پیش رو داریم.

شاکری ویژگی آخر را تقوای دینی و سیاسی عنوان کرد و گفت: اگر ما به عنوان مسوولان نظام تقوا را رعایت نکنیم شامل آیه دوم سوره بقره می‌شویم که تلویحا اشاره می‌کند کسانی که از تقوا فاصله بگیرند قرآن هم نمی‌تواند آنها را هدایت کند.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی مسیر خود را انتخاب کرده و حتما به قله مدنظر خود خواهد رسید اما اگر عده‌ای در موضوع مبانی انقلاب، استقلال، حفظ آرمان‌ها و حساسیت نسبت به دشمن تقوا نداشته باشند قطعا دچار مشکل خواهند شد.

وی در خاتمه توصیه کرد از شهدا و امام راحل و نیز مقام معظم رهبری مدد بگیریم و باری که تا اینجا طی مسیر کرده را به مقصد برسانیم. دور و دیر نیست که جمعه‌ای از کنار کعبه ندای انا بقیه الله را بشنویم و به استقبال منجی عالم بشریت برویم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئولان نسبت به دشمن حساسیت داشته باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..