تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای بازداشت برخى مدیران وزارت بهداشت

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، ایرج حریرچی در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر ضمن اشاره به ساخت هزار و 990 خانه بهداشت در روستاهای کشور در سه سال گذشته اظهار داشت: در حال حاضر 280 مرکز بهداشتی و درمانی دیگر در حال ساخت است و هزار و 885 مرکز بهداشتی و درمانی در این دولت تعمیر و تجهیز شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون دو هزار و 77 محل زیست پزشک تعمیر شده است، افزود: تعداد واحدهای ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی در دولت یازدهم از 120 به 845 رسیده است.

حریرچی با اشاره به فعالیت 4 هزار و 94 داروخانه در روستاها ، گفت: 1284 داروخانه از این تعداد دولتی است و مابقی به صورت خرید خدمت در حال فعالیت هستند.

به گفته وی، در حال حاضر 6 هزار و 852 پزشک عمومی و 5 هزار و 285 ماما در روستاها در حال ارائه خدمت هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به غربالگری دیابت و فشار خون در روستاها، اظهار داشت: طی این غربالگری تا پایان سال 94، 43 هزار و 338 مورد دیابت و 980  هزار و 492 مورد فشار خون بالا در روستاها شناسایی شده است که تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر فعالیت دو هزار و 709 آزمایشگاه در روستاهای کشور  افزود:  از این تعداد، 2420 آزمایشگاه دولتی بوده و 289 مورد به صورت خرید خدمت فعالیت می کنند.

حریرچی افزود: 1731 مرکز رادیولوژی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در حال ارائه خدمات بوده که از این تعداد 215 مرکز خرید خدمت و مابقی دولتی هستند.

حریرچی همچنین با اشاره به موفقیت ایران در دریافت گواهینامه ریشه کنی فلج اطفال از سوی سازمان جهانی بهداشت، گفت: در حال حاضر  پوشش واکسیناسیون در کشور به صد در صد رسیده است.

وی افزود: برای حدود 2 میلیون کودک زیر پنج سال واکسیناسیون سرخک و سرخجه و 12 نوبت واکسیناسیون فلج‌ اطفال خانه به خانه در مناطق پرخطر برای 6  میلیون کودک زیر 5 سال صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه  برای هر 12 هزار و ‌پانصد نفر یک ‌پایگاه سلامت اختصاص داده شده است: افزود: همچنین برای هر 25 تا 50 هزار نفر یک مرکز جامع سلامت راه اندازی شد که یک مراقب سلامت برای هر دو هزار تا 2500 نفر بکار گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به تعمیر و تجهیز حدود 1013 مرکز جامع خدمات سلامت، گفت: 21 هزار پایگاه سلامت جدید تجهیز شده است و در شهرهای بالای هزار نفر جمعیت دو هزار و 897 پزشک عمومی و در حاشیه شهرها 603 پزشک عمومی در حال ارائه خدمات درمانی هستند.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به غربالگری سالانه یک‌ میلیون ‌و 500 هزار تولد از لحاظ کم‌کاری تیرویید، افزود: با غربالگری توانستیم سالانه سه هزار مورد کم کاری تیروئید را شناسایی کنیم و با همکاری کمیته امداد 85 هزار کودک دچار سوءتغذیه شناسایی و با بسته غذایی مشخص حمایت شدند.

حریرچی همچنین از توزیع 10 میلیون و 387 هزار مکمل ویتامین دی در مدارس راهنمایی و دبیرستان دخترانه خبر داد و گفت: در مناطق روستایی 120 هزار مادر باردار و شیرده مبتلابه سوء تغذیه تحت پوشش تغذیه مناسب قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بکار گیری 16 هزار پرستار در طرح تحول سلامت، افزود: 4100 دانشجوی پرستاری از طریق آئین نامه دانشجویی و 7 هزار و 500 پرستار از طریق طرح و تداوم آن بکار گرفته شدند.

وی افزود: حدود 11 هزار پرستار در طی طرح تحول سلامت استخدام دولتی شدند و 10 هزار کمک پرستار و بهیار یکساله بکار گرفته شد.

حریرچی همچنین با اشاره به تامین 2800 آمبولانس اورژانس گفت: بنا بود در طی طرح تحول سلامت 21 هزار تخت بیمارستانی تحویل داده شود که خوشبختانه توانستیم این هدفگذاری را تا پایان دولت یازدهم به 22 هزار و 900 تخت افزایش دهیم.

به گزارش وزارت بهداشت - وی با اشاره به بازسازی 39 هزار تخت از تخت‌های بیمارستانی فرسوده، افزود: دو میلیون و 550 هزار متر مربع در فضای بستری بازسازی شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین به کاهش 38 درصدی قیمت دارو و کاهش 25 تا 60 درصدی قیمت تجهیزات پزشکی اشاره کرد و افزود: همچنین پرداخت از جیب بیماران‌ بیماری‌های صعب العلاج و خاص از 45 درصد به 12 درصد کاهش یافت.

وی افزود: همچنین در حوزه سلامت مواد غذایی میزان اسید چرب ترانس را به کمتر از 3 درصد، سهم روغن جامد مصرف خانوار 45 درصد، میزان نمک در فرمولاسیون مواد غذایی به میزان 5 درصد و قندهای ساده رابه کمتر از 5 درصد کاهش دادیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: دستگاه‌های نظارتی از عملکرد وزارت بهداشت رضایت کامل دارند.

ماجرای بازداشت برخى مدیران وزارت بهداشت

حریرچی در پاسخ به سوالی مبنی بر صدور قرار بازداشت براى برخى مدیران وزارت بهداشت در رابطه با پرونده پالایشگاه اصفهان گفت: مدیران فعلی وزارت بهداشت ارتباطی با این پرونده ندارند و قرار بازداشتی در این دوره صادر نشده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: همکاری وزارت بهداشت با دستگاه‌های نظارتی بسیار خوب بوده و دستگاه‌های نظارتی از عملکرد وزارت بهداشت رضایت کامل دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از طرح تحول سلامت به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت یازدهم، گفت: مسئولان تامین اجتماعی در اظهار نظرهای خود دقت کنند اگرچه به نحوه همکاری این سازمان با وزارت بهداشت در یکسال گذشته، اعتراض داریم.

حریرچی اظهار داشت: درخواست ما این است که سازمان تامین اجتماعی نه تنها مانند گذشته از طرح تحول سلامت حمایت کند، بلکه حمایتشان بیشتر از گذشته شود و با دقت در اظهار نظرها بگونه ای رفتار کنند که مورد سوء استفاده و سوء تفاهم قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: به سطح همکاری بیمه‌ها و وزارت بهداشت به ویژه در یکسال اخیر، اعتراض داریم زیرا این همکاری‌ها مناسب نیست و تبعیض در پرداختی به بیمارستانهای ملکی و غیر ملکی این سازمان، همه چیز را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای بازداشت برخى مدیران وزارت بهداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..