تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شگرد جدید کلاهبرداری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: در یکی از جدیدترین شگردهای مجرمانه ارسال ایمیل‌های جعلی به این صورت عمل می‌شود که ابتدا هکر پس از شناسایی سوژه خود، از وی می‌خواهد که اطلاعات بانکی خود را به روز کند.

به گزارش شمانیوز: سرهنگ حسن کوره بلاغی، اظهار داشت: با توسعه مرزهای فضای مجازی و پیشرفت فناوری‌های جدید و گستردگی این فضا، این نیاز احساس می‌شود که کاربران اینترنت نیز به تناسب پیشرفت تکنولوژی، دانش و اطلاعات فنی خود را بالا برده و گامی موثر در جهت افزایش ضریب امنیت خود و کاهش جرائم فضای سایبر برداشته باشند.
وی افزود: کلاهبرداران سایبری هر روزه با شیوه‌های جدید فریبکارانه ظاهر می‌شوند. آنها با استفاده از کمبود آگاهی و دانش ایمنی و امنیت کاربران در فضای مجازی بیشترین استفاده را برده و به اهداف مجرمانه خود می‌رسند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در یکی از جدیدترین شگردهای مجرمانه ارسال ایمیل‌های جعلی به این صورت عمل می‌شود که ابتدا هکر پس از شناسایی سوژه خود، از وی می‌خواهد که اطلاعات بانکی خود را به روز کنند.
در این روش کلاهبردار با ایمیلی شبیه به نام یکی از بانک‌ها که کاربر در آن حساب بانکی دارد ایمیلی به قربانی ارسال و از او خواسته می‌شود به لینک موجود در ایمیل مراجعه و اطلاعات بانکی خود را بروزرسانی کنند.

کوره بلاغی ادامه داد: در پرونده‌های جرائم سایبری متاسفانه افرادی هستند که فریب این کلاهبرداران را خورده و اطلاعات حساس بانکی خود اعم از رمز دوم، CVV2 و ... را در اختیار هکر قرار داده و مورد کلاهبرداری مالی قرار گرفته بودند.

وی اظهار داشت: در یکی دیگر از اقدامات مجرمانه کلاهبرداران پس از شناسایی طعمه‌های خود ایمیلی شبیه به یکی از ایمیل‌های بستگان وی ایجاد یا در مواردی ایمیل بستگان قربانی را هک می‌کنند.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در این شیوه کلاهبردار با ارسال ایمیل جعلی مبنی بر نیاز مالی، مقداری پول از طعمه خود می‌خواهد با توجه به اینکه ایمیل ارسال کننده برای قربانی ایمیل معتبر و آشنا است وی فریب کلاهبرداران را خورده و اقدام به واریز مبلغ خواسته شده به شماره حسابی که از طرف هکر ارسال شده می‌کند که این اقدام از سوی قربانی، ناشی از اعتماد بیش از حد و کمبود آگاهی و دانش ایمنی و امنیت وی از فضای مجازی است.
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در خاتمه از کلیه کاربران خواست قبل ازهرگونه اقدام به پاسخگویی به این نوع ایمیل‌ها حتماً به نکات زیر توجه کنند:

* از باز کردن ایمیل‌های ناشناس و ضمیمه‌های آن خودداری کنند.
* ایمیل‌هایی که به صورت مکرر با آنها سرو کار دارید را در قسمت contact خود ذخیره کنید.
* ایمیل‌های مالی و یا شماره حساب‌هایی که قرار است به آن مبلغ واریز کنید را به صورت تلفنی کنترل کنید.
* آدرس ایمیل‌ها دریافتی را بصورت دقیق بررسی و استعلام کنید.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شگرد جدید کلاهبرداری در فضای مجازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..