تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه با عایق بندی سقف از هدر رفت گرما جلوگیری کنیم

در خانه های بدون عایق، یک چهارم گرما از طریق سقف از دست می رود. عایق بندی سقف و کف اتاق های زیر شیروانی راهی موثر در کاهش هدر رفت انرژی است. سقف خانه ها به دو نوع شیروانی و مسطح تقسیم بندی می شود. در ادامه با روش عایق بندی هر کدام آشنا می شویم. عایق بندی سقف حداقل برای 40 سال موثر است و چندین برابر هزینه ی خود را برمی گرداند.

عایق بندی اتاق های زیر شیروانی:

اگر شما هم دارای اتاق زیر شیروانی هستید و می خواهید از آن برای انبار استفاده کنید، باید کف آن را عایق بندی کنید. قبل از عایق سازی بین تیرچه ها تخته ی چوبی قرار دهید. اگر این کار را انجام ندهید، عایق بندی به قدر کافی ضخیم نخواهد بود. برای عایق بندی باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا بین تیرچه ها را با تخته ی چوبی بپوشانید. سپس روی آنها را با پشم های معدنی بپوشانید و سپس پانل های عایق حرارتی سفت و سخت را روی آنها قرار دهید. می توانید عایق های آماده بخرید تا کار راحت تر انجام شود. در هر صورت، در زمان نصب عایق ها به پشم آنها آسیبی نزنید زیرا در این صورت ارزش عایق بندی آنها کمتر می شود.

عایق بندی سقف اتاق های شیروانی:

اگر قرار است از اتاق های شیروانی به عنوان فضای زندگی استفاده کنید باید به جای کف سقف آنها را عایق بندی کنید. این کار معمولا با تثبیت پانل های عایق حرارتی محکم بین تیرچه های سقف انجام می شود. تخته های عایق باید درست به اندازه ی فضای بین تیرچه های سقف باشد. سپس آنها را باید با گچ و سیمان پوشش داد. عایق های سقف معمولا نازک هستند. به همین دلیل باید روی آنها را با گچ پوشش داد. تمام دیوارها و پنجره های اتاق زیر شیروانی باید عایق بندی شود، اما در عین حال تهویه ی هوا نیز حفظ شود.

عایق بندی سقف های مسطح:

سقف های مسطح ترجیحا باید از بالا عایق شوند. لایه ای از عایق را می توان مستقیما روی عایق ضد آب سقف نصب کرد  یا در ساختمان های در حال ساخت ابتدا عایق روی سقف بتنی نصب شود و سپس با عایق ضد آب پوشانده شود. اگر سقف شما باید تعمیر شود، بهتر است از یک مهندس برای عایق بندی بهینه نظرخواهی کنید.

سقف های مسطح را می توان از زیر نیز عایق بندی کرد، اما اگر این کار به درستی انجام نشود، باعث بروز مشکل در ظاهر و کاربری سقف و عایق می شود. نصب عایق حرارتی در سقف یا کف زیر شیروانی، باعث توقف فرار حرارت از اتاق ها و پذیرایی می شود. بدین ترتیب فضای زیر شیروانی خنک تر و مرطوب تر می شود. به همین دلیل باید افزایش تهویه ی این فضا را در نظر داشته باشید. در صورتی که می خواهید عایق بندی را خودتان انجام دهید، برای حل مشکل رطوبت با یک متخصص مشورت کنید.

منبع

energysavingtrust

No votes yet.

Please wait...

به این مطلب چه نمره‌ای می‌دهید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه با عایق بندی سقف از هدر رفت گرما جلوگیری کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..