تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمل و نقل کالاهای صادراتی ارزان می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران در گناوه اظهار داشت: در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر در گناوه مسائل و مشکلات صادرکنندگان استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این نشست صادرکنندگان و کارآفرینان استان بوشهر حضور دارند، تصریح کرد: در نشست با بازرگانان استان بوشهر مؤلفه‌های قیمت تمام شده، حمل و نقل، تعرفه کشورهای مقابل برای صادرات کالا، تسهیلات گمرکی و موضوعات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: قرار شد نشست تخصصی برای حل مشکلات صادرکنندگان استان بوشهر به زودی در تهران برگزار شود.

واعظی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور به زودی به مسکو سفر می‌کند، گفت: برای توسعه روابط اقتصادی با روسیه رئیس‌جمهور به زودی به مسکو سفر می‌کند که اکنون مقدمات این سفر در حال فراهم شدن است.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهور به روسیه موضوعات بانکی، اقتصادی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و این در حالی است که موضوعات بانکی پیشرفت‌های قابل توجه‌ای داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال خط ریلی آستارا به آذربایجان خبر داد و گفت: تا پایان امسال خط ریلی آذربایجان، خط ریلی روسیه و آستارا متصل می‌شود و حمل و نقل کالاهای صادراتی از ایران از طریق خط ریلی ارزان می‌شود.

واعظی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم صادراتی است، بیان کرد:‌ صادرات خرما، میوه، سبزیجات و آبزیان از مهمترین محصولات صادراتی استان بوشهر است که این مهم مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی افزود: اکنون با 5 کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان به عنوان اتحادیه صادراتی کشورهای مورد توجه مذاکرات توسعه صادرات و روابط اقتصادی انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تراز صادرات غیرنفتی کشور مثبت است، خاطرنشان کرد: امسال با تلاش‌های انجام شده واردات و صادرات غیرنفتی تراز آن مثبت شده و این یک گام جدی در راستای کاهش تورم و افزایش شاخص‌های اقتصادی است.

واعظی از افزایش 20 درصدی صادرات از استان بوشهر خبر داد و گفت: در 10 ماه امسال 13 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی از استان بوشهر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام /پ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمل و نقل کالاهای صادراتی ارزان می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..